כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השגרירויות ייפתחו

אחרי סעודיה עכשיו מצרים: האיראנים מחפשים יחסים עם קהיר

חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של מועצת השורא האיראנית הודיע ​​כי שגרירויות איראן ומצרים ייפתחו מחדש בקרוב. "מו"מ בין הרפובליקה האסלאמית של איראן והרפובליקה של מצרים נמשכים בעיראק, והם יימשכו" אמר

אחרי סעודיה עכשיו מצרים: האיראנים מחפשים יחסים עם קהיר
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של מועצת השורא האיראנית האיסלאמית, פאדהסין מאליקי, הודיע ​​כי איראן ומצרים ייפתחו מחדש את השגרירויות בהתאמה. "מו"מ בין הרפובליקה האסלאמית של איראן והרפובליקה של מצרים נמשכים בעיראק, והם יימשכו" אמר.

הוא הדגיש את החשיבות של כינון היחסים בין טהראן לקהיר לאחר ההתפתחויות האחרונות באזור, והוסיף: "חשוב מאוד לשקם את היחסים בין איראן לבין מצרים, כי מצרים היא אחת המדינות העתיקות והמתורבתות ביותר באזור ובעולם". הוא הוסיף כי בקרוב תיערך פגישה בין נשיאי איראן ומצרים.

מקורות איראניים אמרו לערוץ אל-ג'זירה כי מתנהלים מגעים בין איראן לבין מצרים בתיווך עומאני ועיראקי בנושאים מדיניים, ביטחוניים ודיפלומטיים.

עוד אמרו המקורות כי "בחודשים האחרונים התקיימו בבגדאד שני מפגשים בין בכירים איראניים ומצריים, האחרון שבהם התקיים בחודש מרץ". המקורות הוסיפו כי "הביטחון והיציבות בים האדום הם אחת הסוגיות שנדונו בין הצדדים" וציינו כי "חידוש היחסים בין טהראן לבין קהיר משרת את האינטרסים של מדינות האזור".

מוקדם יותר אמר שר החוץ האיראני עבדוללהיאן לסוכנות הידיעות אירנא: "אנו מקווים שנראה פתיחות משמעותית ביחסים עם מצרים, יש שיח שמתנהל עימם בנושא הזה ואנו רואים חשיבות ביחסים איתה".

איראן מצרים סעודיה עומאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד