כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במעמד ההדלקה

הרבי תקף את הבינה המלאכותית: "בדיוק הפוך מאורים ותומים"

הרבי מבאבוב - 45 תקף במעמד ההדלקה בל"ג בעומר את תוכנת 'הבינה המלאכותית': "ילדים משחקים עם זה, עושים ליצנות, שואלים שאלה ומקבלים תשובה, כי זה מאוד מעניין, אבל לא תופסים מה שקורה פה זה פתוח לסטרא אחרא, אסור להשתמש בזה זה כמו אינטרנט פתוח, אין שום הבדל". האזינו להקלטה

הרבי תקף את הבינה המלאכותית: "בדיוק הפוך מאורים ותומים"
האדמו"ר מבאבוב - 45 במעמד ההדלקה צילום: הלל ל"ש

במהלך דברי התורה בל"ג בעומר קודם במעמד ההדלקה נשא האדמו"ר מבאבוב - 45 ודיבר בכאב לב כנגד OpenAI - 'בינה מלאכותית', התופעה שכבשה בחודשים האחרונים את העולם. 

ל'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה מדבריו של הרבי שפתח ואמר: "בעניין הניסיון החדש, ברוב חסדיו של ריבונו של עולם, בשנים האחרונות בקשר לבעיה של ניסיונות הטכנולוגיה נולדו גדרים וסייגים. עכשיו הגיע הניסיון חדש, ניסיון מפחיד מה שנמצא בו זה נקרא באנגלית "ארטימיש"ל אינטלג'נס". אם רוצים לומר מילים חריפות הייתי אומר שזה לעומת זה, זה בדיוק ההיפך מהאורים ותומים, שזכינו בבית-המקדש, כשהיה לנו שאלה קיבלנו תשובה מהאורים ותומים".

"אבל עכשיו יש אורים ותומים הפוך", הסביר הרבי את הסכנה הרוחנית שבדבר. "ששואלים שאלה ויש בפנים חוכמה של אומות העולם, הם הכניסו בפנים שאפשר לשאול שאלות, ואפשר לענות תשובה לבן אדם ששואל. זה דבר מאוד שימושי סוחרים יכולים ליהנות מזה מאוד, אני לא רוצה לדבר יותר מידי, זה לא הזמן לעכב את הציבור שנמצא פה עם ילדים אבל זה בדיוק כמו טלפון, או כמו מחשב או כמו הודעות טקסט, ואין הבדל בין זה לאינטרנט לא מסונן, זה פתוח לכפירה, למינות, ולהרבה עבירות עם ניבול פה. לא מרגישים את כל זה, בגלל שהסוחר שואל שאלה שנוגעת למסחר שלו".

הרבי סיפר עוד "שמעתי שילדים משחקים עם זה, עושים ליצנות, שואלים שאלה ומקבלים תשובה, כי זה מאוד מעניין, אבל לא תופסים מה שקורה פה זה פתח לסטרא אחרא, אסור בהחלט להשתמש בזה זה כמו אינטרנט פתוח, אין שום הבדל. הגדולים והקטנים צריכים לדעת את זה. והמבוגרים צריכים לשים עין על הילדים". 

כזכור, לפני חודש דווח ב'בחדרי חרדים' על כינוס בחסידות סקווירא שבו ראשי הדיינים בראשות בני הרבי והכריזו  כי השימוש בתוכנה זו משמעותה אינטרנט פתוח ללא כל סינון ופתוח לכל התועבות, מינות ואפיקורסות בל הגבלות, ומושך ביותר לכל האיסורים בתורה.

באבוב - 45 ל"ג בעומר בינה מלאכותית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד