כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רוצים ללבות את המהומות"

חבר הפרלמנט היהודי באיראן תקף את חברי הכנסת

נציג היהודים בפרלמנט האיראני ד"ר הומיון שמח תקף את חברי הכנסת שתמכו בעצמאות מחוז אזרבייג'ן באיראן. "אויבי איראן מבקשים להשיג את מטרותיהם המרושעות באמצעות ניצול לרעה של חלק ממחאות העם"

חבר הפרלמנט היהודי באיראן תקף את חברי הכנסת
נציג הקהילה היהודית בפרלמנט האיראני, ד"ר הומיון שמח צילום: באדיבות המצלם

דר' הומיון שמח, נציג היהודים במג'לס (הפרלמנט) האיראני, גינה את הקריאה של חברי הכנסת שקראו לתמיכה בינלאומית בעצמאות מחוז אזרבייג'ן של איראן, באזורים של דוברי אזרית. בחודש שעבר פרסמו מספר חברי כנסת תמיכה בעצמאות מחוז אזרבייג'ן באיראן, והעלו את חמתם של האיראנים.

דר' הומיון שמח כתב: "המשטר הכובש את אל קודס (ירושלים) שואף להרוס את השלמות הטריטוריאלית ולהפחית את הכוח האזורי של איראן". הוא הוסיף: "מתנגדי הרפובליקה האסלאמית של איראן מנסים לפצל את המדינה ולגרום להשמדת שלמות טריטוריאלית, בנסיון לכווץ את הכוח העצום של האזור".

עוד אמר: "אויבי איראן מבקשים להשיג את מטרותיהם המרושעות באמצעות ניצול לרעה של חלק ממחאות העם ולנצל את המהומות שנוצרו, שמקורן מחו"ל, וגם מכוונות מחו"ל". הנציג במועצה האיסלאמית הוסיף: "כל האיראנים הפטריוטים במדינה מדגישים את שמירת שלמותה של הרפובליקה האסלאמית של איראן בכל מצב וצורה, ולאף אחת מהקבוצות האתניות האיראניות אין רצון להפריד חלק מאיראן, הלכידות הפנימית של איראן תמיד יוצרת ביטחון, השלום והנוחות של העם היו ויהיו, והבעת דעות ובקשות כאלה הועלו במטרה להבטיח את האינטרסים של האויבים".

הוא גם הצהיר כי בקשתם של חברי הכנסת בנוגע להפרדה של "חלק חשוב מאיראן היקרה", מנוגדת לדעת "התושבים האיראנים הפטריוטים" שמחויבים לאיראן. ורק תלהיב את "אש המלחמה" והם "רוצים ללבות את המהומות" באזור, הם פועלים לפי האינטרסים של משטר הכיבוש של אל-קודס".

כזכור מכתב הח"כים בעד עצמאות אזרבייג'ן, עוררה את זעמו של יורש השאה הגולה. כזכור במכתב לשר החוץ, 32 ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה דרשו "להעלות את דיכוי האזרים בכל פורום בינלאומי". אולם המכתב נתפס כפגיעה בשלמות הטריטוריאלית של איראן - ועורר זעם גם בקרב מתנגדי המשטר האיראני, לבסוף חותמי המכתב חזרו בהם.

כאמור גם יורש העצר האיראני רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני רזא פהלווי שהודח במהפכה האיסלאמית ב-1979, וביקר בישראל רק לאחרונה, גינה את המכתב.

הומיון שמח איראן אזרבייג'אן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד