כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חברו הקרוב של פוטין

לאן נעלם הרודן מבלארוס לאחר שהובהל לבית החולים

בעל בריתו היחיד של פוטין שמסייע לו במלחמה בצורה גלויה עלול להיות מת או נמצא בתרדמת לאחר 'הרעלה'. שמועות נפוצו כי מנהיג בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, חולה קשה או מת לאחר שנראה מובהל לשדה התעופה ומשם נלקח באמבולנס

לאן נעלם הרודן מבלארוס לאחר שהובהל לבית החולים
פוטין בפגישה עם לוקשנקו צילום: אתר הקרמלין

בן בריתו היחיד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במלחמה מול אוקראינה לא נראה מאז ה-9 למאי, שמועות מספרות כי הוא חולה קשה או אפילו מת לאחר שאושפז. מנהיג בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בן 68, נראה נלקח ממוסקבה לשדה התעופה ואחריו באמבולנס לאחר מצעד יום הניצחון של רוסיה ביום שלישי האחרון (9 במאי).

כעת נפוצו ספקולציות כי הרודן אושפז במינסק - בלארוס והוכנס להרדפה רפואית. בן אריס, העורך הראשי של bneIntellNews ומומחה לברית המועצות לשעבר, כתב על השמועות הללו: "האיש החזק בלארוס חולה בוודאות ויש שואלים אם הוא כבר מת".

הסיבה למצבו הפתאומי לכאורה של לוקשנקו אינה ברורה, ויש השערות כי הוא סבל מבעיות הקשורות לקורונה או הורעל. במצעד הצבאי של יום שלישי (9 במאי) בכיכר האדומה במוסקבה, לוקשנקו לא הצליח ללכת מרחק קצר והוא נצפה מבקש מפוטין לספק לו רכב.

מאוחר יותר באותו יום הוא לא היה מסוגל לדבר בחגיגות יום הניצחון של ארצו, כשהטלוויזיה הממלכתית שידרה במקום זאת צילומים שלו שצולמו באירוע של 2022. על פי הדיווחים, חברו פוטין היה בהלם ממצבו של לוקשנקו וניסה להתקשר אליו למינסק, בירת בלארוס, אך לא הצליח.

משרדו של לוקשנקו לא הגיב על הספקולציות, אך מדיווח בבלארוס עולה כי העריץ נאלץ לעבור ניתוח "לא נעים" וכעת מצבו יציב. המומחה לבלארוס תומך המלחמה, אנדריי סוזדלטסב, הגיב: "לוקשנקו עבר היטב את הניתוח. הוא מרגיש לא רע. הוא מתאושש".

בלארוס נחשבת לדיקטטורה האחרונה באירופה ולוקשנקו בשלטון מאז 1994 לאחר שעצר אלי מתנגדים וזייף את הבחירות בארצו כדי להישאר בשלטון בכוח.

 

בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ולדימיר פוטין מוסקבה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד