כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סמוטריץ לא מתכוון להיכנע

מרד הרשויות בממשלה: מי שובת היום ומי לא | הרשימה המלאה

קרן הארנונה מעוררת סערה בקואליציה וחלק ניכר מראשי הערים והמועצות בישראל, ישבתו היום במחאה. להלן הרשימה ואלו שירותים יושבתו במסגרת המחאה | בשלטון המקומי הודיעו שהשביתה תימשך "עד שקרן הארנונה תוסר". סמוטריץ': "נלחמים במי שרוצה להוריד את יוקר הדיור"

מרד הרשויות בממשלה: מי שובת היום ומי לא | הרשימה המלאה
זבל שנערם ברחובות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מרכז השלטון המקומי, בראשו עומד ראש העיר מודיעין-מכבים רעות, חיים ביבס, החליט להשבית היום (שני) את כל השירותים ברשויות המקומיות במחאה על הקמת "קרן ארנונה" במסגרת חוק ההסדרים שמוצמד לתקציב המדינה - קרן שתעביר כספים מרשויות מקומיות חזקות לאלה החלשות בישראל. 

להלן ערים ומועצות שהצטרפו לשביתה: אשדוד, גבעתיים, חיפה, שוהם, הוד השרון, ראשון לציון, מודיעין, יבנה, בית שאן, טבריה, כפר סבא, הרצליה, רעננה, רמת השרון, המועצה האזורית גלבוע והמועצה האזורית דרום השרון, מועצת חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר.

ערים ומועצות שלא יצטרפו לשביתה: ירושלים, אשקלון, שדרות, המועצות האזוריות חוף אשקלון, שדות נגב, אשכול ושער הנגב.

השביתה תכלול את הגנים, שירותי העירייה כולל הוועדות לתכנון ובנייה העירוניות, אי פינוי אשפה ושירותים נוספים כמו גם אי אכיפת חנייה. באשר לבתי הספר, רבים מהשירותים הכרוכים בהפעלתם, כגון ניקיון, הסעות ומזכירות, לא יפעלו.

השר סמוטריץ': "לא ניכנע לאיומים וסחטנות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים אמש מסיבת עיתונאים שבה תקף את ראשי הרשויות השובתות והצהיר כי לא ייכנע להם: "שיהיה ברור אני חסיד גדול של ביזור סמכויות של לתת יותר ויותר סמכויות לניהול עצמי של רשויות מקומיות זה לא הסיפור שלנו היום". לדבריו, "חוק קרן הארנונה הוא חוק של כולם זהו החוק להקמת הקרן להורדת יוקר הדיור. וזה אתגר של כולנו!. זה לא סוד שמאז שנכנסתי לתפקידי, משרד האוצר מגויס כולו למלחמה ביוקר המחיה. הורדנו מכסים על מאות מוצרים, נלחמנו בהתייקרות החלב והחשמל ועצרנו לחלוטין את התייקרות הדלק".

שר האוצר הוסיף ואמר: "החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאד למאבק ביוקר המחיה. היום, במצב הקיים, יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל. התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר!. הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט – לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים – יותר היצע – מחירי הדיור יורדים. כל שאר הדברים שמספרים לכם הם שקר מוחלט".

לדבריו, "אני נלחם בשבילכם, בשביל כולנו, כדי שהילדים שלנו יוכלו לרכוש דירות, כדי שנוכל להוריד משמעותית את יוקר המחיה והדיור – ולצערי, חלק מראשי השלטון המקומי וראשי הערים נלחמים בכם, בנו, בכל מי שרוצה להוריד את יוקר הדיור. נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס – יש עשרה ראשי רשויות שהכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור. כל עוד יש להם שלווה בחלקת האלוקים הקטנה שלהם – אתם תשלמו – כולנו נשלם – לא עוד!".

"הם טוענים שהרשויות החזקות יממנו את החלשות – זה לא נכון. כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה וימשיך לעשות מהארנונה העסקית. הדבר דומה ל"משל העוגה" בכדי לאפות עוגה טובה, צריך אופה טוב אבל אי אפשר לעשות זאת ללא פרודוקטים טובים", אמר.

לסיום אמר סמוטריץ': "ועוד מילה אחת, אני שומע איומים ואת ניסיון הסחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים ושל ראשי ערים של הרשויות העשירות שמאיימים על חברי כנסת שימחקו אותם בפריימריס וינהלו נגדם קמפיין תקשורתי במיליונים כדי למחוק אותם ציבורית. לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל. לחבריי בקואליציה - אסור להיכנע לאיומים ואלימות. אנחנו בדרך למאבקים גדולים מול כוחות שוק אדירים שמרכזים בידיהם כח אדיר שאנחנו הולכים לקחת להם - לפרק את הריכוזיות והמונופולים בשוק המזון ולא רק".

פינוי אשפה דוחות חניה רשויות מקומיות קרן הארנונה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד