כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ואיזה ציון מקבלים נתניהו וגלנט

מי ניצח ומתי הסבב הבא | זה מה שחושב הציבור

מה היתה הסיבה ליציאה למבצע מגן וחץ? איזה ציון מקבלים נתניהו, גלנט והלוי על תפקודם במבצע? האם ההרתעה הושגה ומתי הסבב הבא? וכמה סבורים שהג'יהאד האסלאמי הוא זה שניצח | כל הנתונים בשני סקרים 

מי ניצח ומתי הסבב הבא | זה מה שחושב הציבור
התקיפות בעזה צילום: עבד רחים חטיב, אטיה מוחמד / פלאש 90

יממה אחרי סיום מבצע 'מגן וחץ' ברצועת עזה, סקר מכון מדגם של מנו גבע עבור 'חדשות 12', בדק איזה ציון הציבור נותן לתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על המערכה בעזה? 35% העניקו ציון "די טוב" לנתניהו ו-28% דרגו אותו "טוב מאוד", לעומת זאת 15% העניקו לו ציון "גרוע מאוד", 14% דרגו אותו "די גרוע" ו-8% השיבו כי הם לא יודעים.

רוב הנשאלים - 74% דירגו את תפקודו של שר הביטחון יואב גלנט "סך הכול טוב", מתוכם 38% העניקו לו ציון "טוב מאוד" ו-36% "די טוב". פחות מחמישית - 17% העניקו לגלנט ציון "סך הכול גרוע", מתוכם 9% דרגו אותו "די גרוע" ו-8% "גרוע מאוד". 9% נוספים השיבו כי הם לא יודעים.

נתניהו בהערכת מצב. צילום: קובי גדעון, לע"מ.

באשר לתפקודו של הרמטכ"ל הרצי הלוי במבצע, בקרב הציבור היהודי בלבד, נרשם רוב ברור של כ-92% שהעניקו לרמטכ"ל ציון "סך הכול טוב" - 63% העניקו לו "טוב מאוד" ו-29% "די טוב". מנגד 5% דרגו אותו "סך הכול גרוע", מתוכם 4% העניקו לו "די גרוע" ו-1% בלבד "גרוע מאוד". 3% נוספים ציינו כי הם לא יודעים.

מתי הסבב הבא?

בכלל המדגם, כולל הציבור הערבי, נותנים 81% מכלל הציבור ציון "טוב מאוד" "ודי טוב" לרמטכ"ל ולצבא. 13% מדרגים אותו "סך הכול גרוע", מתוכם 8% דרגו אותו "גרוע מאוד" ו-5% "די גרוע".

בתום חמישה ימים של לחימה, נשאלו נסקרי 'חדשות 12' אם הם חושבים שישראל חיזקה או החלישה את ההרתעה שלה מול עזה. 44% השיבו כי היא לא שינתה את ההרתעה, 42% מהנשאלים סבורים כי ישראל חיזקה את ההרתעה, 5% טענו שהיא החלישה אותה ו-9% השיבו שהם לא יודעים.

כמו כן התבקשו הנסקרים להעריך כמה זמן יישמר השקטה מהרצועה בעקבות המבצע. 52% השיבו כי הם חושבים שהשקט יימשך מספר חודשים, 26% סבורים שהוא יישמר מספר שבועות בלבד. כאשר רק 3% בלבד מאמינים שההרתעה תישמר מספר שנים. 19% היו צנועים יותר והשיבו כי הם לא יודעים כמה זמן יישמר השקט.

האם מבצע 'מגן וחץ' היה מוצלח?

לפי סקר פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', 57% השיבו שהמבצע היה מוצלח, 24% סבורים שלא, 19% לא יודעים. בנוסף, נשאלו המשיבים בסקר - מי לדעתך ניצח במבצע? 58% שישראל ניצחה, 8% השיבו כי הג'יהאד האסלאמי ניצח, 34% לא יודעים.

נתניהו בהתייעצות ביטחונית.

כמו כן, נשאלו משתתפי הסקר, איזה ציון היית נותן לראש הממשלה בנימין נתניהו על תפקודו במבצע? 54% השיבו כי נתניהו תפקד טוב, 29% שבורים שלא תפקד טוב, ו-17% השיבו שהם לא יודעים.

מה לדעתכם סיבת היציאה למבצע בעזה?

36% סבורים כי הסיבה היא ירידת הליכוד בסקרים, 35% השיבו כדי להשיב את השקט לעוטף עזה, 13% טענו כי הלחץ של בן גביר הוביל למבצע החיסול, 16% לא יודעים.

כמה זמן יחלוף עד המבצע הבא בעזה?

לפי סקר קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', 53% סבורים שבתוך חודשים ספורים, 17% סבורים שהשקט יישמר שנה ויותר, לעומתם, 12% סבורים שבתוך ימים סבב נוסף, 18% השיבו כי אינם יודעים.

צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

לסיום, נשאלו המשיבים בסקר 'חדשות 13', איזו ממשלה ניהלה טוב יותר את המצב הביטחוני מול עזה?, הנוכחית או קודמתה. 37% סבורים שממשלת בנט-לפיד ניהלה טוב יותר, לעומת 34% סבורים שממשלת נתניהו, 29% לא יודעים. 

סקר דעת קהל מבצע מגן וחץ ציון ציונים הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד