כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לעמוד על המשמר"

ארדואן קיבל רק 49.5% מהקולות: טורקיה בדרך לסיבוב שני

הנשיא ארדואן קיבל רק 49.5% מהקולות, ב-28 במאי הטורקים ילכו לסיבוב שני של בחירות. ארדואן יתמודד מול יריבו שקיבל 44.99%. המועמד, שסיים שלישי, אמר כי הוא "לא נוטה" לתמוך באף מפלגה בסיבוב השני. נשיא טורקיה נשא הלילה מול תומכיו באנקרה וטען כי הוא מוביל

ארדואן קיבל רק 49.5% מהקולות: טורקיה בדרך לסיבוב שני
טאיפ ארדואן וכמאל קיליצ'דראולו צילום: משרד הנשיאות הטורקי

טורקיה תלך לסיבוב שני ב-28 במאי, לאחר שרוב הקלפיות נספרו ואף אחד מהמועמדים לא השיג רוב מוחלט. מועמד צריך לקבל יותר מ-50% כדי לזכות בבחירות ולא ללכת לסיבוב שני.

אחמד ינאר, ראש ועדת הבחירות העליונה בטורקיה, אמר כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן מוביל בבחירות לנשיאות, עם כ-49.49%, לאחר ספירת 91.93% מהקולות. הוא הוסיף כי כמאל קיליצ'דראולו, מועמד האופוזיציה ויריבו העיקרי של ארדואן, זכה ב-44.49% מהקולות.

הנתונים הרשמיים של סוכנות אנאדולו הרשמית בטורקיה הראו כי ארדואן זכה ב-49.34% מהקולות, ויריבו זכה ב-44.99% לאחר ספירת 98.15% מהקולות.

המועמד שסיים שלישי, סינאן אוגן, הצהיר כי הוא "לא נוטה" לתמוך באף מפלגה בשלב הזה. אוגן זכה בכ-5.25% מהקולות ותומכיו יהיו אלו שיכריעו את הבחירות בסיבוב השני.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר, בנאום שנשא הלילה מול תומכיו באנקרה, כי התוצאות הראשוניות של ספירת הקולות בבחירות לנשיאות טורקיה מראות כי הוא מקדים בהרבה את יריבו, הוא הדגיש כי ספירת הקולות תימשך, והוסיף כי האופוזיציה מנסה "להונות את העם" ו"אנחנו לא יודעים את התוצאות המדויקות", הוסיף. הוא המשיך, "אנחנו מקדימים ב-2.6 מיליון קולות את המתחרים הקרובים ביותר שלנו. ואנו מצפים שהמספרים יגדלו עם ההכרזה על התוצאות הרשמיות".

עוד אמר ארדואן: "איננו יודעים אם הבחירות לנשיאות יוכרעו בסיבוב הראשון. אם יהיה סיבוב שני נכבד זאת". וקרא לעם "לעמוד על המשמר עד תום ספירת הקולות".

כמאל קילצ'דראולו רג'פ טאיפ ארדואן אנקרה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד