ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
צפו בגלריה

בחב"ד מסכמים פעילות עולמית: מאות תהלוכות ומתחמי ענק במירון

מאות אלפי ילדים השתתפו השנה בתהלוכות חב"ד ברחבי ישראל והקהילות היהודיות בעולם • שלושה מתחמי ענק חדשים הוקמו במירון ו"תהלוכה וירטואלית" חיברה מאות ילדים תושבי הדרום לשמחה ולשירה • סיקור מקיף

בחב"ד מסכמים פעילות עולמית: מאות תהלוכות ומתחמי ענק במירון
חב"ד, ל"ג בעומר צילום: תלמידי ישיבת חסידי חב"ד

בחסידות חב"ד מסכמים את הפעילות העולמית של ל"ג בעומר, עם מספרי שיא של אירועים, הדלקות, פעילויות ותהלוכות.

השנה, בעקבות הרחבת מתחמי ההילולה בציון רבי שמעון בר יוחאי זי"ע - בחב"ד הקימו שלושה מוקדי ענק ששימשו את האלפים שבאו לפקוד את ציונו של רשב"י במירון.

במתחמים חולקו מים ואוכל למתפללים ונפרסו בהם עמדות להנחת תפילין והפצת תורת אדמו"רי חב"ד ותורת הרבי.

הפעילות החב"דית במירון מתקיימת כבר 47 שנים על ידי תלמידי ישיבת חסידי חב"ד בצפת בראשות הגאון רבי יוסף יצחק ווילישאנסקי. תלמידי הישיבה מפעילים עשרות מתנדבים שמפעילים את מתחמי הפעילות.

"בשנים הראשונות היו עולים להר מירון יותר עמך בית ישראל והיה צורך להניח להם תפילין, לדבר על שמירת שבת וכדומה. בשנים שהייתה תהלוכת ל"ג בעומר אצל הרבי בברוקלין - המאורע היה משודר במסכי ענק בחצר הרשב"י", מספר הרב שולם שארף משגיח בישיבת חב"ד צפת.

לדבריו, "במהלך השנים הכניס הרבי לתודעת עם ישראל כולו את יום ל"ג בעומר - יום שמחתו של רשב"י כיום משמעותי לכולם וכך התחילו לנהור מאות אלפי יהודים להר, ובעקבות כך, התרחבה הפעילות לממדים ענקיים".

בעשורים האחרונים הוסיפו בחב"ד חידושים רבים ששולבו בפעילות במירון בל"ג בעומר, אחד מהם הוא הכתיבה לרבי באמצעות "אגרות קודש", "בשלוש העשורים האחרונים הוספנו את הכתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש", מספר הרב שארף, "תתארו לכם; עשרות אלפי יהודים יושבים באוהלים המיועדים לכך ושוטחים את ליבם ובקשתם על הדף, ומקבלים את ברכת הרבי באמצעות האגרות קודש. ניסים ונפלאות מתגלגלים באהלים אלו", הוסיף.

מלבד הפעילות האינטנסיבית במירון, אין עיר או יישוב בישראל ואין ריכוז יהודי בעולם שלא התקיימה בו תהלוכת ל"ג בעומר כפי שהורה הרבי.

אלפים מילדי ישראל, חילונים, דתיים וחרדים, השתתפו השנה בל"ג בעומר במאות תהלוכות חב"ד שהופקו על ידי "ניידות חב"ד" ו"צבאות השם", שהפכו לחלק בלתי נפרד ביום ל"ג בעומר.

"התהלוכות משמשות כצינור שמעביר את אור היהדות לכל מקום ולכל אדם", מסביר הרב דוד נחשון יו"ר "ניידות חב"ד", לדבריו, "ההוראה של הרבי לקיים תהלוכות ברחובה של עיר - חוללה מהפכה יהודית בעולם, שרק הולכת ומתעצמת".

זרוע נוספת בחב"ד - "התאחדות החסידים" בהנהלתו של הרב שימעל'ה פיזם, הפעילה ביום ל"ג בעומר עשרות התוועדויות ופעילות תורנית בכל חלקי הארץ. בנוסף, הפיצו ב"התאחדות החסידים" מכתב שבו נקראים חסידי חב"ד לקיים את בקשת הרבי שהורה כי 'בקשה נפשית לסייע, לעודד ולזרז בכל עניני המכתב ובמיוחד בקיום הכינוס ועריכת התהלוכה'.

את חלק הארי של התהלוכות הפעיל ארגון "ניידות חב"ד" וארגון הנוער "צבאות השם", "הנוער הוא גם ההווה וגם העתיד", אומר הרב לוי נחשון, משפיע בישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש נוף הגליל ומנכ"ל תנועת הנוער צבאות השם, "הרבי ראה בנוער את סוד הקיום של העם היהודי ואכן תהלוכות ל"ג בעומר מחוללות מהפכה רוחנית בעולם והפצה של אידישקייט שלא נראתה כמוה", מוסיף הרב נחשון.

השנה, בעקבות המצב הביטחוני, "ניידות חב"ד" הובילו באיזור הדרום תהלוכות ל"ג בעומר במתכונת חירום כפי שהיה בתקופת הקורונה. עשרות טנקים - ניידות שוטטו בין בתי התושבים בעוטף עזה ובישובים הסמוכים ושמחו את תושבי המקום שנאלצו להישאר בבתיהם בעקבות איסור ההתכנסות, בשל המצב הביטחוני.

בנוסף, ב"צבאות השם" הפעילו "תהלוכה וירטואלית" לתושבי הדרום, בהשתתפות גדולי כוכבי הילדים וענקי הזמר היהודי, דרכה הצליחו הילדים להתחבר לשמחה מבתיהם.

חב"ד ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד