כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסוק הוזנק לזירה

הרוג ופצוע קשה בהתרסקות מטוס קל בגליל

שני נוסעים נפצעו באורח קשה ואנוש בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח באזור ראש פינה שבגליל העליון | מותו של אחד מהם נקבע בזירה | נסיבות ההתרסקות נבדקות

הרוג ופצוע קשה בהתרסקות מטוס קל בגליל
מטוס קל, אילוסטרציה צילום: Pixabay

מסוק קל ועליו שני נוסעים התרסק בצהריים (שני) בשטח פתוח באזור ראש פינה שבגליל העליון. כוחות ההצלה הוזעקו למקום ולפי והצליחו לחלץ את שני הנוסעים, כשהם במצב קשה ואנוש. בהמשך נקבע מותו של אחד מהם. מסוק מד"א הוזנק למקום לטובת פינוי הנפגעים.

הדיווח הראשוני למוקדי החירום התקבל מעט לפני השעה 14:00, אודות מטוס קל שהתרסק בשטח פתוח בין טובא זנגריה לאליפלט. לאחר פעולות חילוץ מורכבות, פראמדיקים במסוק מד"א-הצלה אייר מפנים לבי"ח זיו גבר כבן 30 במצב קשה ולא יציב עם פגיעה רב מערכתית וקבעו את מותו של גבר בשנות ה-50 שחולץ ללא סימני חיים.

הפראמדיקים במסוק מד"א הצלה-אייר מאיר בן יאיר ויואב שושה סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה אייר החדיש ששודרג רק לאחרונה, ובעל יכולות לנחות בכל מקום. מיקום ההתרסקות לא היה ידוע בשלב הזה וביצענו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות והאפשרית ולהתחיל בטיפול הרפואי. כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע".

למרות שמדובר בשטח סלעי קשה מאוד לנחיתה המסוק החדיש שלנו יכל לנחות שם ונחתנו בסמוך למקום ההתרסקות. ירדנו מהמסוק עם כל הציוד הרפואי הנדרש ורצנו לשברי המטוס. הבחנו בטייס ונוסע לכודים. הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים והמסוק שלנו, מסוק מד"א-הצלה אייר חזר לשם והביא אלינו את הכבאים עם ציוד חילוץ מיוחד", הוסיפו הפראמדיקים.

לדבריהם, "המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק שלנו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב. הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח ע"י רופא."

המשטרה מסרה כי נסיבות האירוע נבדקות. "עם קבלת הדיווח שוטרי המחוז הצפוני החלו בסריקות יחד עם מסוק של היחידה האווירית ומסוק של מד״א ובתוך זמן קצר המטוס אותר בשטח פתוח סמוך ליישוב אליפלט. מהמסוק פונו שני בני אדם במצב אנוש ובמצב קשה. כוחות משטרה במקום והנסיבות נבדקות", הוסיפו במשטרה.

התרסקות מטוס מטוס קל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד