כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הבחירות באשדוד

סקר דרמטי: רוב מוחץ מהציבור החרדי מרוצים מתפקוד ראש העיר

על פי סקר של מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע 92.9% מהציבור החרדי באשדוד מרוצים מתפקודו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. עוד עולה מהסקר כי לו הבחירות היו נערכות היום, העיר אשדוד הייתה נגררת לסיבוב שני כשאחד הן המועמדים היה עולה להתמודד מול ראש העירייה המכהן 

סקר דרמטי: רוב מוחץ מהציבור החרדי מרוצים מתפקוד ראש העיר
ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הבחירות לראשות המקומיות עדיין מנומנמות מלבד עיר אחת שבה כבר סוערות הרוחות והיא אשדוד. באשדוד מתמודדים ראש העיר המכהן יחיאל לסרי מול מספר מתמודדים נוספים בהם יועץ התקשורת ברק סרי.

על פי סקר שהתפרסם היום (שני) על ידי מכון מדגם בראשות הסוקר מנו גבע והגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי ראש העיר המכהן, ד"ר יחיאל לסרי, מוביל בפער משמעותי על שאר המתמודדים, עם 25% תמיכה מול מספר חד ספרתי של המתמודדים מולו, נכט, כצנלסון ולחמני העומדים על 9% כל אחד. ברק סרי במקום החמישי עם 7% תמיכה. המתמודד הלן גלבר במקום השישי עם 6% תמיכה.

משתתפי הסקר נשאלו גם איך אתה מעריך את תפקודו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ב-4 השנים האחרונות והתשובות הן חד משמעיות. 92.9% מהציבור החרדי כי תפקודו דיי טוב וטוב מאוד בעיניהם.

לשאלה האם אתם אוהדים או לא אוהדים את ד"ר יחיאל לסרי ענו 87.9% מהציבור החרדי כי הם אוהדים את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. מדובר בנתון אהדה גבוה וחריג מאוד.

נתון מעניין נוסף שעלה מהסקר מצביע כי ככל ורמת הדתיות עולה כך עולה רמת שביעות הרצון מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

בקרב הציבור החרדי והדתי הנתונים דרמטיים אף יותר כש92.9% מקרב החרדים מרוצים מתפקודו של לסרי ו67.3% בציבור הדתי מרוצים אף הם מתפקודו של ראש העיר המכהן ב 4 שנים האחרונות.

בקרב הנשאלים בסקר 34% ענו כי הם מתלבטים או לא ילכו להצביע, מה שמציב את ד"ר יחיאל לסרי בקרב בעלי הדעה (66%) במקום הראשון בפער עם 38% תמיכה כשבמקומות 2-3-4 נמצאים אלי נכט, שמעון כצנלסון ואלי לחמני עם 13.5%.

במקום החמישי ברק סרי עם 10% והלן גלבר במקום ה6 עם 9% מהקולות.

עוד עולה מהסקר כי לו הבחירות היו נערכות היום, אשדוד הייתה נגררת לסיבוב שני, אליו היו עולים אחד מהשלושה, נכט, כצנלסון ולחמני מול ראש ד"ר יחיאל לסרי.

בנוסף על פי הסקר, 68% מהחרדים הצביעו על דיור בר השגה כיעד עליון עבורם.

נתון מעניין נוסף בעיר מעורבת כמו אשדוד בה חיים חילונים וחרדים מראה כי 16% מהציבור בלבד מוטרד מיחסי חילונים-חרדים כשסוגיה זו נמצאת במקום ה-6 בלבד בסדרי העדיפויות של תושבי העיר.

ברקע הנתון הזה יש לציין כי ראש העיר המכהן ד"ר לסרי מוביל קואליציה מקיר אל קיר, כאשר ש"ס ואגודת עם ישראל עם 10 מנדטים מצד אחד ושהמצד השני נציגי העולים שמעון כצנלסון מישראל ביתנו, ואלי נכט עם 8 מנדטים מהצד השני.

יחיאל לסרי אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד