י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
נשארו על הגדר

הבקשה של הג'יהאד מחמאס בעיצומו של מבצע 'מגן וחץ' והסירוב

הג'יהאד האסלאמי פנה לחמאס בבקשה שיצמיד את פעיליו לפעילי הג׳יהאד. המטרה: לנסות לגרום לישראל להימנע מחיסול פעילי ג׳יהאד, או לחילופין להביא לפגיעה באנשי חמאס

הבקשה של הג'יהאד מחמאס בעיצומו של מבצע 'מגן וחץ' והסירוב
לוחמי הגיאהד האסלאמי צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הג׳יהאד האסלאמי ביקש מחמאס בעיצומו של מבצע ״מגן וחץ״, שיצמיד את פעיליו לפעילי הג׳יהאד, על מנת שיסתובבו יחד במהלך המבצע או לכל הפחות ישהו בקרבתם.

המטרה: לנסות לגרום לישראל להימנע מחיסול פעילי ג׳יהאד, או לחילופין להביא לפגיעה באנשי חמאס ולערב את הארגון בלחימה נגד ישראל כך דווח בגל"צ מפי גורמי ביטחון ישראליים.

בחמאס סירבו לבקשה, והעדיפו להישאר על הגדר בלי להתערב. כזכור, במהלך ימי המבצע ישראל הצהירה שהיא מתמקדת רק בג'יהאד האסלאמי מתוך מטרה להוציא את ארגון הטרור חמאס מהמבצע. 

הסיפור הזה, יותר משהוא מצביע על ההתנהלות של ארגון הטרור חמאס, הוא מצביע על הניסיונות של הג'יהאד האסלאמי לגרור את חמאס ללחימה נגד ישראל - ניסיון שכשל לבסוף.

כזכור, מבצע מגן וחץ שהחל בפעולת חיסול יזומה של ישראל, הסתיים במוצאי שבת אחרי חמשה ימי לחימה. ישראל הודיעה באופן רשמי על כניסתה של הפסקת האש לתוקף והבהירה למתווכים המצרים כי ההיענות של ישראל לנצור את האש היא בתמורה לשקט.

מלשכת רה״מ נמסר כי, "ראש המל״ל צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש".

עוד נמסר כי, "ראש המל״ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה ״שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

 

מבצע מגן וחץ הג'יהאד האסלאמי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד