כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מורשת טראמפ

ארה"ב ממשיכה במדיניות ההגירה הקשוחה שלה

גם לאחר שפקעה הוראת השעה שאפשרה החזרת שוהים בלתי חוקיים ומבקשי מקלט באופן מזורז למדינתן ממשיכה ארצות הברית עם מדיניות קשוחה | רק בשבוע שעבר ארצות הברית שלחה כ-2,400 בני אדם חזרה למקסיקו

ארה"ב ממשיכה במדיניות ההגירה הקשוחה שלה

גם לאחר שהמדיניות שנקראת 'סעיף 42', מדיניות הגבול השנויה במחלוקת פגה בסוף השבוע שעבר, ארצות הברית שלחה כ-2,400 בני אדם - כולל קובנים, ניקרגוואים וונצואליאנים - חזרה למדינותיהם.

התוכנית, שתוקפה פג בשבוע שעבר, אפשרה למשמר הגבול של ארה"ב' למכס והגנת הגבולות של ארה"ב לאסור כניסתם של אנשים שעלולים להוות סיכון בריאותי על ידי היותם כפופים להגבלות נסיעה שהוכרזו בעבר או בגלל כניסה לא חוקית למדינה- כדי לעקוף אמצעי בדיקה בריאותיים. השימוש בו יושם תחת ממשל טראמפ ונמשך תחת ממשל ביידן כדי לאסור הגירה בלתי חוקית בארצות הברית.

בלאס נונז-נטו, עוזר מזכיר המחלקה לביטחון המולדת (DHS), אמר ביום שני כי 2,400 אנשים הוחזרו למקסיקו מאז פג תוקף המדיניות. אלפי אחרים הוחזרו ליותר מ-10 מדינות, כולל קולומביה, הונדורס ופרו.

"בימים האחרונים ראינו את מקסיקו וגואטמלה פורסות מספר גדול של אנשי אכיפת חוק וצבא לגבולותיהן הדרומיים", אמר נונז-נטו. הוא הוסיף כי גם פנמה וקולומביה "מבצעות מאמץ משותף חסר תקדים לתקוף רשתות הברחה הפועלות באזור".

ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפה לעלייה מסיבית במעברי הגבול בעקבות פקיעת תוקפהוראת השעה, אך נונז-נטו אמרה שלא דווח על עלייה עד כה. בימים שלפני פקיעת המדיניות עלו מספרי החצייה לשיא של כ-10,000 ליום, אך לדבריו, מאז הסתיים, מספר זה נע סביב 5,000.

חוק המקלט החדש מאפשר לרשויות בארה"ב לפסול אנשים מלבקש הגנה בארה"ב אם הם לא הגישו בקשה ראשונית במדינות שבהן חצו קודם לכן במסעותיהם, או אם הם לא פונים באופן מקוון ומקבלים תור דרך אפליקציית הגירה לארה"ב הידועה בשם CBP אחד. בעוד שהתוכנית החדשה כוללת כמה חריגים והזדמנויות לערער, ​​ארגוני זכויות אמרו כי מדובר ב"איסור גורף לכל בקשות מקלט". נונז-נטו אמרה ביום שני כי אנשים שחוצים את הגבול באופן לא סדיר "מתמודדים כעת עם השלכות קשות יותר בגבול, כולל חתימה שחורה שמשמעה מינימום חמש שנים בכניסה חוזרת ופוטנציאל להעמדה לדין פלילי אם ינסו שוב".

המדיניות מגיעה לאחר שממשל ביידן הודיע ​​בינואר כי ישלח עד 30,000 מהגרים ופליטים מניקרגואה, האיטי, קובה וונצואלה בחזרה למקסיקו בכל חודש אם ינסו לחצות את הגבול ללא אישורים. ארגוני זכויות אדם דחו את הצעד וציינו כי מבקשי המקלט עומדים בפני סכנות רבות כמו גם אפליה בערי הגבול עם מקסיקו.

וושינגטון אמרה שהיא תאפשר ל-30,000 אנשים מארבע המדינות הללו להיכנס באופן חוקי לארה"ב מדי חודש, בתנאי שהם יגישו בקשה מראש ויעמדו בקריטריונים מסוימים, כולל קבלת חסות מאזרח ארה"ב ואי חציית הגבול באופן לא חוקי.

ארה"ב מהגרי עבודה מקסיקו גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד