ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לא סומכים על ארה"ב

80% מהפלסטינים מקבלים בברכה את ההצעה הסינית לתווך עם ישראל

סקר חדש מגלה כי רוסיה וסין מקובלים כמתווכים יעילים פוטנציאליים. כמעט 60 אחוז מהנשאלים אמרו כי הם לא סומכים על ארה"ב שתתווך במשא ומתן בין פלסטינים לישראל ומעדיפים את סין

80% מהפלסטינים מקבלים בברכה את ההצעה הסינית לתווך עם ישראל
אבו מאזן צילום: STR

רוב הפלסטינים רואים בסין וברוסיה מתווכים יעילים לשיחות השלום עם מדינת ישראל, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה.

הסקר, שנערך על ידי חברת YouGov, מגלה כי מתווך השלום הפוטנציאלי המועדף ביותר על הפלסטינים היה רוסיה, ואחריה האיחוד האירופי וסין, בעוד ארה"ב התגלתה רחוקה מלהיות פופולרית בקרב תושבי הגדה המערבית ועזה.

בהתייחס לתוצאות הסקר על העדפותיהם של הפלסטינים, אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה: "מכיוון שרוסיה לא בגדה במי שתלו בה תקוות".

ממחלקת המידע והעיתונות של משרד החוץ הרוסי נמסר: "מוסקבה, כפי שהצהירה ממשיכה להאמין שהמסגרת המשפטית הבינלאומית הקיימת, יוזמת השלום הערבית והיסודות שהושגו בין ישראלים לפלסטינים לאורך תהליך המשא ומתן על בסיס פתרון שתי המדינות יכול לשמש בסיס לחידוש המשא ומתן הישיר בין הצדדים לסכסוך".

"העמדה שלנו ברורה, בלתי ניתנת לשינוי ואינה נתונה לפרשנות פוליטית, אנחנו כל הזמן מדברים על זה עם חברינו הפלסטינים וגם בצד הישראלי".

בעקבות הצלחתה של בייג'ינג בתיווך ההסכם הדיפלומטי בין סעודיה לאיראן, 80% מהנשאלים בסקר שהביעו דעה ברורה בנושא, תמכו בסין שתתווך בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

כמעט 60% מהמשתתפים לא סמכו על ארה"ב שתתווך במשא ומתן פלסטיני-ישראלי למרות זאת - או אולי בגלל - 86% האמינו שלארה"ב יש השפעה משמעותית על ישראל.

 

האיחוד האירופי רוסיה סין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד