ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נשיא רשע

ראש הישיבה בהתבטאות דרמטית: "שיהודים יצאו מהרשע של תוניסיה"

במכתב תנחומים לאביו של אביאל (עלילש) חדד הי"ד שנרצח בתוניסיה בל"ג בעומר כותב הגר"מ מאזוז כנגד הנשיא וכותב עליו "רשע", ראש הישיבה מסביר כי הנשיא אינו מזכיר את יהדותם של הנרצחים ויתן דעת בלב היהודים לצאת מארץ הדמים | המכתב המלא 

ראש הישיבה בהתבטאות דרמטית: "שיהודים יצאו מהרשע של תוניסיה"
הגר"מ מאזוז צילום: מתוך הסרטון

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' שיגר מכתב לאביו של הקדוש אביאל חדד הי"ד, אחד משני הנרצחים בפיגוע הירי בתוניסיה בל"ג בעומר. במכתב מתבטא הגר"מ מאזוז בחריפות כנגד נשיא תוניסיה שאינו מזכיר את יהדותם של הנרצחים.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב הגר"מ מאזוז: "כבוד ידידנו היקר ותלמידי לפני 61 שנה (התשכ"ב)  ר' ציון סיסי חדאד הי"ו, תנחומי העמוקים על פטירת בנו ר' אביאל הי"ד ביד רוצחים בני עולה בצאתו מבית-הכנסת העתיק והמפואר "אל גריבה" לפני כשבוע ימים, ישלם ה' לעושי הרעה כרעתם. וברעתם יצמיתם, יצמיתם ה' אלוקינו. וגם זה שנלווה אתו מר בן בנימין הי"ד".

"הקב"ה ישלם לכל הפושעים על מעשיהם הרעים. ויתן דעת בלב יהודי ג'רבא לצאת מארץ הדמים ומנשיא הרשע של תוניסיה, שאינו מזכיר במלה אחת את יהדותם של הנרצחים ואינו מעריך את כל החסדים והטובות שעשו יהודי תוניסיה לפיתוח ושגשוג המדינה שלו".

את מכתבו מסיים ראש הישיבה: "תנוחמו מן השמים אכ"יר נאמ"ן ס"ט".

אביאל (עלילש) חדד הי"ד, אזרח תוניסאי-ישראלי שנהרג בפיגוע ירי בבית הכנסת בתוניס ביום שלישי שעבר, הוא הובא למנוחות ביום שישי בעיר נתיבות. חדד, בן 30, נהרג ביום שלישי לצד בן דודו, בנימין חדד הי"ד, אזרח צרפתי בן 42 שנקבר בעירו מרסס בצרפת, ושלושה שוטרים כשמחבל ירה מחוץ לבית הכנסת ההיסטורי אל גריבה באי הנופש ג'רבה. המקום נחשב לאחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם.

הרב מאיר מאזוז תוניסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד