כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אין שום הסבר הגיוני

החסידים התפללו והגוי לא התייצב למשפט

מעשה נורא על מאבק בין גוי לחסידות בעלזא באנטוורפן שתבע לסלק את החסידים מבית מדרש שרכשו בסכום עתק הסתיים היום אחרי שנתיים כשהגוי לא הגיע לדיון המכריע. החסידים התפללו והזכירו את עצמם אצל האדמו"ר. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

החסידים התפללו והגוי לא התייצב למשפט
הבניין בשל בעלזא והשכן הגוי באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

בשורה משמחת מגיעה הערב מהעיר אנטוורפן שבבלגיה, סיפור מפעים על כוחה של תפילה שברגע האחרון כמעט ונגזר על בית מדרש לפנות את מקומו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הכול החל לפני כשנתיים עת קנו קבוצת אברכים מחסידות בעלזא בניין ענק בסכום כסף גדול לטובת הקמת שטיבל אברכים 'בית אהרן' בנוסף לבתי המדרש של החסידות הקיימים.

מאז, השכן הגוי רדף אותם בבתי משפט נגד היתרי בניית בית הכנסת ובכלל נגד הימצאות בית כנסת ברחוב הזה, השכן השקיע עשרות אלפי יורו לשכירת עורכי דין מהשורה הראשונה בבלגיה, וכבר התקיימו כמה וכמה משפטים, ודיונים בבתי משפט.

היום, היה אמור להתקיים הדיון האחרון, שם היה אמור לצאת פסק דין האחרון על גורל בית המדרש האם חייבים לפנות את המקום, בסיכויים מאוד גדולים לטובת השכן.

חסידי בעלזא קיימו יום תפילה בכל השטיבלא'ך, מודעות נתלו תחת הכותרת "עוצו עצה ותופר" בבקשה להתפלל להצלחת הדיון, החסידים אף הזכירו את הנושא אצל האדמו"ר מבעלזא, וגם הנכד, הרב חיים מאיר רוקח שביקר בעיר השבוע בירך את העסקנים בחום. למעשה ללא שום סיבה או הסבר הגיוני השכן שרק בשבוע שעבר עוד השקיע המון כסף לתשובות ולטענות נגדם, פשוט לא הגיע להתייצב בבית המשפט וכל טענותיו לא התקבלו.

החסידים מסכמים בסיפוק רב את ההצלחה הגדולה בפסוק: "כן יאבדו כל אויבך ה'".

המודעות על התפילות להצלחת המשפט

בלגיה חסידות בעלזא אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד