כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אין הסכמות

הישיבה אצל נתניהו על דרישות התקציב של אגודת ישראל הסתיימה

ראש הממשלה קיים ישיבה בנוגע לדרישות התקציביות של מפלגת אגודת ישראל סביב נושא החינוך. חברי הכנסת של אגודת ישראל מאיימים שלא להצביע בעד התקציב אם לא יקבלו תוספת תקציב לחינוך החרדי | כל הפרטים 

הישיבה אצל נתניהו על דרישות התקציב של אגודת ישראל הסתיימה
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שלישי) ישיבה בנוגע לדרישות התקציביות של מפלגת אגודת ישראל סביב נושא החינוך. על פי דיווח בחדשות 12 במהלך הפגישה לא היו הסכמות.

חברי הכנסת של אגודת ישראל מאיימים שלא להצביע בעד התקציב אם לא יקבלו תוספת תקציב לחינוך החרדי. הדרישה עלתה כבר בתחילת המשא ומתן. לטענתם, ההבטחות שקיבלו בנוגע לחינוך החרדי לא קוימו ומדובר במאות מיליוני שקלים.

על פי דיווח בכאן חדשות, באגודת ישראל מוכנים לוותר על אישורו של חוק הגיוס לפני אישור התקציב. אלא שבאגודת ישראל מאיימים לחזור בהם מההסכמה, אם לא תתקבל הנוספת. בנוסף הם מאיימים לא להצביע בעד התקציב בכנסת בשבוע הבא.

ראש הממשלה נתניהו קיים בימים האחרונים פגישות עם שרים וחברי כנסת של אגודת ישראל במטרה להגיע להסכמות.

גורמים בסביבת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמרו בתגובה לדרישות של אגודת ישראל: "לא ניתן להוסיף שקל אחד נוסף לחרדים".

בתוך כך, כפי דווח ב'בחדרי חרדים', במהלך ההסכמים הקואליציוניים הובטח לחברי הכנסת החרדים כי תקציב האברכים יעלה מ-662 שקלים לכל אברך למענק של 1,150 שקלים - תוספת משמעותית וניכרת.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הכוללים פנו בימים האחרונים לחברי הכנסת מיהדות התורה לאחר שגילו כי המענק המוגדל יינתן רק מהחודש השביעי של שנת 2023 ולא רטרואקטיבית על כל השנה.

כפועל יוצא מכך מסתבר שבפריסה שנתית כל אברך יקבל בסך הכל 906 שקלים בחודש ולא 1,150 שקלים כפי שהובטח. מדובר בסכומים נמוכים יותר ממה שהיה בעבר.

כך למשל, בשנת 2012 האברכים קיבלו 927 שקלים לכל חודש - סכום גבוה יותר מהסכום שיזכו לו מידי חודש בשנת 2023. חברי הכנסת מיהדות התורה החלו לפעול בנושא ולהעביר מסרים לראש הממשלה נתניהו. 

חברי הכנסת שוקלים אם לתמוך בתקציב. עם זאת במפלגה יש מי שמעריכים כי בסופו של דבר כל ענייני התקציב יפתרו.

 

  

חוק הגיוס תקציב המדינה בנימין נתניהו אגודת ישראל תקציב הישיבות תקציב לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד