י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה העונש שנגזר

לאחר שהסתבך בחובות: השוטר גנב נשק מחברו

בית המשפט גזר על השוטר 52 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לנפגע העבירה. על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה, על רקע הסתבכותו בחובות, הנאשם גנב מביתו של חברו הטוב המשרת במג"ב את נשקו ומסר אותו לאחר

לאחר שהסתבך בחובות: השוטר גנב נשק מחברו
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על השוטר שרף נסר אלדין, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, במספר עבירות נשק, 52 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לנפגע העבירה. על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה, על רקע הסתבכותו בחובות, הנאשם גנב מביתו של חברו הטוב המשרת במג"ב את נשקו ומסר אותו לאחר.

מספר חודשים קודם לכן הביא הנאשם את נשקו לבסיס מג"ב בו הוא שרת ושוטר אחר לקח את הנשק כמשכון על רקע חוב כספי. באמצעות הנשק בוצע ירי לעבר אדם ביישוב דיר חנא. במקרה אחר, הנאשם לקח את אקדחו של אביו, טשטש והשחית את מספרו הסידורי ושמר אותו בכספת האישית שלו. כמו כן, התכתב עם חבריו לביצוע עבירות שונות וזאת על רקע הלוואות שנטל ולא עמד בהחזרן.

במקרה נוסף, הנאשם זייף את לוחות הזיהוי של רכבו על מנת לחמוק מתשלום כבישי אגרה. הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בביצוע עבירות של עסקה אחרת בנשק, נשיאה והובלת נשק, גניבת נשק, מעשה פזיזות ורשלנות, החזקת נשק, קשירת קשר לביצוע עוון ועבירת זיוף. בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה המחלקה לחקירות שוטרים להשית על הנאשם 72 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לחברו שגנב ממנו את נשקו.

המחלקה לחקירות שוטרים ציינה כי הנאשם הסתבך בחובות, מעל באמון והסלים את העבירות שביצע וזאת בהיותו שוטר האמור להיות אמון על אכיפת החוק ולא הפרתו. בעקבות המקרה פוטר השוטר מהמשטרה. עניינם של שוטרים נוספים המעורבים בפרשה מתנהל בימים אלו בבית משפט השלום בחיפה. החקירה נוהלה על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים, התיק נוהל על ידי עוה"ד אליסף קליין ונטלי חגי.

ממשטרת ישראל נמסר: השוטר פוטר מקלון וזאת עוד בטרם הורשע בבית המשפט בהליך הפלילי כנגדו, ולאחר שנערך לו שימוע כדין. משטרת ישראל רואה את המעשים בהם הואשם השוטר כחמורים ביותר, העולים כדי קלון וחותרים תחת ערכי היסוד הבסיסיים ביותר עליהם מושתת הארגון והעומדים בסתירה מוחלטת לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר.

גזר דין נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד