כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"בריונות וניצול פרצות בחוק"

מחדל הרווחה בפרשת ניתוק התינוק החרדי מהוריו הגיע לכנסת

בוועדת העבודה הרווחה התקיים היום דיון סוער סביב פרשת התינוק החרדי שנלקח מהוריו לאחר חשדות שווא לאלימות. ח"כ ברוכי: "בדקתי את הנושא עם כלל הגורמים. פקידת הסעד פעלה מתוך בריונות"  

מחדל הרווחה בפרשת ניתוק התינוק החרדי מהוריו הגיע לכנסת
ההורים בראיון צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בדיון מיוחד שהתקיים היום (רביעי) בוועדת הרווחה בראשות חה"כ ישראל אייכלר בכנסת, סערו הרוחות סביב פרשת התינוק החרדי שנלקח מהוריו לאחר חשדות שווא לאלימות.

כזכור, הפעוט בן השנה וחודשיים נלקח ממשפחתו שלושה שבועות לאחר הלידה בשל חשד להתעללות. עד היום, למרות שהוכח שהחשד לאלימות שגוי והפעוט סובל ממום גנטי נדיר הגורם לו לשברים ודימומים שונים בגופו, התינוק מוחזק במשפחת אומנה חסויה.

האם התפרקה בראיון: "הוא חי לבד כמו יתום"

נזכיר שלפי החוק, במקרה של ניתוק ילד מהוריו ברירת המחדל היא להעבירו לקרובי משפחה. דבר שלא נעשה בתיק זה. בפתח הדיון ביקש יו"ר הוועדה חה"כ ישראל אייכלר מהמשתתפים ומצוות המצלמות, שלא לתעד את המשתתפים בדיון כדי לא לחשוף פרטים האסורים על פי החוק.

על אף שכלל הגורמים זומנו לדיון, פקידי הרווחה שטיפול בתיק המדובר נעדרו מהדיון. חה"כ אליהו ברוכי שיזם את הדיון, זעם על היעדרותם ואמר: "אנחנו מתחילים את הדיון עם טיוח מראש. זה זלזול בכנסת וחמור הרבה יותר, נכונות להתעלל במשפחה ללא שום בדיקה. לא באנו להטיל דופי בכלל עובדי הרווחה. פקידת הסעד במקרה זה פעלה מתוך בריונות, ניצול פרצות החוק לטובתה וייתכן שאף בניגוד לחוק".

לאחר שהתלהטו הרוחות ונציגי הרווחה אמרו שהם לא יכולים לקיים דיון לגופו של מקרה, הורה יו"ר הוועדה חה"כ אייכלר על המשך הדיון בדלתיים סגורות בהשתתפות חברי הכנסת ונציגי הרווחה בלבד. בסיום הדיון אמר חה"כ ברוכי: "תיקונים ופתרונות בחוק כדי שמקרה כזה לא יישנה, חובה עלינו לחוקק. אבל את העוול הנוכחי אפשר לתקן כבר היום. ברגע זה ממש אם הגורמים הרלוונטיים שאני מנוע מלנקוב בשמותיהם, יצליחו להודות בטעות הטראגית שלהם ולהשיב את התינוק להוריו המקסימים".

ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד