ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עושים סוף לעוול

סוף עידן המונופול של שירותי הבריאות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי של חבר הכנסת רון כץ, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ אוריאל בוסו. בהצעה תמכו 26 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הבריאות

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם צילום: Flash90

היום (רביעי) עברה בכנסת הצעת החוק של ח"כ רון כץ (יש עתיד) וח"כ אוריאל בוסו ועדת הבריאות "העברת מידע מלא בעת מעבר בין קופות החולים" בקריאה טרומית.

כיום, תושב המבוטח באחת מקופות החולים ומבקש לעבור לקופה אחרת, הקופה אליה נכנס מקבלת רק סיכום רפואי ללא מידע רפואי מלא שכולל טיפולים, תרופות וכיוצא בזה. בעקבות פניית ציבור שהגיע לשולחנו של ח"כ רון כץ (יש עתיד) המגוללת את סיפורה של אישה צעירה במהלך טיפול רפואי שביקשה לעבור בין הקופות ונאלצה לעבור את אותן הבדיקות שעברה בשנית. לבסוף, החליטה, לצערה, לא לעבור לקופה המבוקשת. הצעת החוק הזו תביא לפתרון במקרים כמו אלה ואחרים ותאפשר מעבר קל בהתאם לרצון המטופל.

ח"כ רון כץ: צילום דוברות הכנסת

בהצעה תמכו 26 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הבריאות. מוצע לקבוע כי מידע רפואי לגבי מבוטח שעבר לקופת חולים אחרת, יועבר מהקופה שבה היה חבר לקופת החולים האחרת וכי שר הבריאות יקבע כללים לעניין אופן העברת המידע.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום תושב המבוטח באחת מקופות החולים ומבקש לעבור לקופה אחרת, מקבל את הסיכום הרפואי בלבד, לידיו או לידי הקופה הקולטת. בפרקטיקה, במרבית המקרים המערכת של הקופה הקולטת אינה יודעת לקרוא את הסיכום הרפואי, עקב הבדלים במערכות מחשוב ובנוסחים שונים בין קופות החולים השונות, ובשל חוסר נגישות של המידע הרפואי המלא. הסיכום המועבר אינו מקיף ומציג רק מידע מסוכם, שאינו מאפשר ביצוע השוואות ומעקבים בצורה מהירה ומקצועית. התיקון המוצע נועד לתת מענה למצב המתואר, באמצעות קביעה שהמידע הרפואי המקיף לגבי המבוטח יועבר אל הקופה הקולטת, וכדי להבטיח תיאום בין מערכות המידע מסמיך את השר לקבוע את אופן העברת המידע".

ח"כ רון כץ (יש עתיד) מסר: "היום הבאנו בשורה לאזרחי ישראל, תם עידן המונופול של קופות החולים ואזרחי ישראל יהנו מחופש אמיתי במעבר בין קופות החולים וכך יזכו לטיפול הרפואי הטוב ביותר. תודה לחברי ח''כ ויושב ראש ועדת הבריאות אוריאל בוסו על התמיכה בחוק ועל שיתוף הפעולה בהצעה".

ח"כ אוריאל בוסו: צילום דוברות הכנסת

יו"ר וועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו ציין בדברי ההסבר להצעת החוק: "על מנת להגביר את התחרות במערכת הבריאות הוסרו חסמים רבים, ובין היתר הוגדל מספר מועדי המעבר האפשריים בין הקופות, המכירים בוותק בתוכניות שירותי בריאות נלווים, את התופעה הזאת של מנגישים ללקוח ולאזרח את תיקו הרפואי במעבר לקופה אליה בחר לעבור החוק הזה יסיים ועל כך תודתי והערכתי לכל המצטרפים שהוכיחו שוב מה ההגדרה של שליחות חברתית אמיתית כולנו תקוה ותפילה שנביא לסיום החוק בקרוב לקריאה שניה ושלישית".

רון כץ אוריאל בוסו קופת חולים בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד