כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסכמי אברהם

הבית הלבן מקדם הסכם בין ישראל לסעודיה

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הדגיש בפני היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב כי הוא לא מעוניין בצעדים קטנים אלא בעסקת חבילה אחת. האמריקנים הבהירו שחלון ההזדמנויות הוא בחצי השנה הקרובה לפני שביידן ייכנס לקמפיין בחירות

הבית הלבן מקדם הסכם בין ישראל לסעודיה
ביקור בריאד בירת סעודיה צילום: מאיר ברנשטיין - מ"ב מסעות

הבית הלבן מתכוון להביא לפריצת דרך בין ישראל לסעודיה ולחתימה על הסכם נורמליזציה עד סוף השנה, ולפני שהקמפיין לנשיאות ארצות הברית ישתלט לחלוטין על סדר יומו של הנשיא ביידן, כך דיווח ברק רביד באתר 'וואלה', מפי שני בכירים אמריקנים שמעורים בנושא.

על פי הדיווח בבית הלבן מודעים לכך שעסקה כזו בין ארה"ב, סעודיה וישראל תהיה פריצת דרך היסטורית בתהליך השלום במזרח התיכון. עוד דווח, כי כל הסכם נורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה שיושג בתיווכו של ממשל ביידן צפוי לכלול גם שדרוג של היחסים בין ארה"ב לבין סעודיה וכן חבילת של תמורות אמריקניות לסעודים.

הסכם כזה עשוי להביא מדינות מוסלמיות וערביות נוספות שיכוננו יחסים דיפלומטיים עם ישראל וכן להחזיר את היחסים בין סעודיה לבין ארה"ב למסלולם אחרי למעלה משנתיים של מתיחות.

כזכור היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן נפגש בשבוע שעבר עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בג'דה ודן עמו גם בסוגיית הנורמליזציה בין סעודיה לבין ישראל, כך אמרו בכירים אמריקנים. לאחר השיחות בג'דה הגיעו לירושלים יועציו הבכירים של הנשיא ביידן ברט מקגרק ועמוס הוכשטיין ועדכנו את ראש הממשלה נתניהו לגבי השיחות עם יורש העצר הסעודי.

 

ארה"ב מוחמד בן סלמאן ביידן נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד