י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ביהדות התורה זועמים

הפרה נוספת של ההסכמים: הרשויות החרדיות ביו"ש יופלו לרעה

הרשויות ביו"ש צפויות לקבל מאות מיליוני שקלים במסגרת התקציב. בשעות האחרונות גילו ביהדות התורה כי הרשויות החרדיות ביו"ש מופלות לרעה והן לא צפויות לקבל את 40 מיליון השקלים שהובטחו להן. הפרת ההבטחה מצטרפת למשבר סביב דרישות החינוך של 'אגודת ישראל'

הפרה נוספת של ההסכמים: הרשויות החרדיות ביו"ש יופלו לרעה
חברי יהדות התורה בבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרשויות ביו"ש צפויות לקבל במסגרת תקציב המדינה מאות מיליוני שקלים. מתוך מאות מיליוני השקלים הייתה התחייבות ל-40 מיליון ש"ח שיקבלו הרשויות החרדיות ביו"ש - מודיעין עילית וביתר עילית.

בשעות האחרונות הופתעו חברי כנסת ביהדות התורה לגלות כי הרשויות החרדיות מופלות לרעה והן לא צפויות לקבל את הכסף. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

גורמים ביהדות התורה אומרים ל'בחדרי חרדים': "לא מבינים מה קורה לסמוטריץ, תקציבים שהובטחו לרשויות חרדיות לא נכנסו לספר התקציב, זאת בנוסף לתקציבים שהליכוד התחייב עליהם בהסכמים הקואליציוניים שכעת לא קיימים".

הגורמים הוסיפו כי, "חברי הכנסת ישאלו את גדולי ישראל האם להצביע נגד התקציב".

מדובר בהבטחה נוספת בה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא עומדים.

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' כי, במהלך ההסכמים הקואליציוניים הובטח לחברי הכנסת החרדים כי תקציב האברכים יעלה מ-662 שקלים לכל אברך למענק של 1,150 שקלים - תוספת משמעותית וניכרת.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הכוללים פנו בימים האחרונים לחברי הכנסת מיהדות התורה לאחר שגילו כי המענק המוגדל יינתן רק מהחודש השביעי של שנת 2023 ולא רטרואקטיבית על כל השנה.

כפועל יוצא מכך מסתבר שבפריסה שנתית כל אברך יקבל בסך הכל 906 שקלים בחודש ולא 1,150 שקלים כפי שהובטח. מדובר בסכומים נמוכים יותר ממה שהיה בעבר.

כך למשל, בשנת 2012 האברכים קיבלו 927 שקלים לכל חודש - סכום גבוה יותר מהסכום שיזכו לו מידי חודש בשנת 2023. חברי הכנסת מיהדות התורה החלו לפעול בנושא ולהעביר מסרים לראש הממשלה נתניהו. 

אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ישיבה בנוגע לדרישות התקציביות של מפלגת אגודת ישראל סביב נושא החינוך. במהלך הפגישה לא היו הסכמות.

חברי הכנסת של אגודת ישראל מאיימים שלא להצביע בעד התקציב אם לא יקבלו תוספת תקציב לחינוך החרדי. הדרישה עלתה כבר בתחילת המשא ומתן. לטענתם, ההבטחות שקיבלו בנוגע לחינוך החרדי לא קוימו ומדובר במאות מיליוני שקלים.

 

יהדות התורה תקציב המדינה בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד