י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל הדיווחים

בית הנשיא על שיחות הרפורמה: "מציעים לכולם להתאזר בסבלנות"

בבית הנשיא הגיבו לדיווחים לאורך היום על הצעת פשרה במסגרת שיחות הרפורמה ואמרו: "הנושאים הנדונים בימים אלה מורכבים מאוד ועומדים בבסיס יחסי הרשויות בישראל". עוד נמסר מבית הנשיא: "קל מאוד לפוצץ את ההידברות, אבל המחיר שמדינת ישראל ואזרחיה ישלמו יהיה כבד מנשוא ובלתי נסבל"

בית הנשיא על שיחות הרפורמה: "מציעים לכולם להתאזר בסבלנות"
השיחות בבית הנשיא צילום: קובי גדעון, לע"מ

בעקבות הדיווחים על הצעת פשרה במסגרת שיחות הרפורמה, ולפיה חקיקת הרפורמה המשפטית תידחה בחצי שנה תמורת הסכמה של האופוזיציה על סעיפי חוק היועמ"שים ועילת הסבירות בבית הנשיא קוראים "להתאזר בסבלנות".

מבית הנשיא נמסר: "כפי שידוע לכולם הנושאים הנדונים בימים אלה מורכבים מאוד ועומדים בבסיס יחסי הרשויות בישראל. לכן, אנחנו מציעים לכולם להתאזר בסבלנות ולהמתין לעדכונים מסודרים, ובעיקר מדויקים ושעולים בקנה אחד עם האמת והמציאות.

נציגי הקואליציה והאופוזיציה השותפים למשא ומתן מעוניינים להמשיך את ההידברות הפתוחה והעניינית, כך שתביא להסכמות רחבות וארוכות טווח. האחריות המוטלת עליהם גדולה במיוחד. קל מאוד לפוצץ את ההידברות ואת השאיפה המשותפת להסכמה, אבל המחיר שמדינת ישראל ואזרחיה ישלמו יהיה כבד מנשוא ובלתי נסבל. הרבה יותר מורכב להגיע להסכמות. אבל הרווח למדינת ישראל ואזרחיה יבנה אותנו לדורות קדימה.

זה רגע של ניסיון אמיתי להגיע להסכמות חיוניות לקיומנו כחברה וכמדינה. יש להניח בצד את השמועות הלא מבוססות ואת ההערכות הלא מדוייקות ולאפשר לצדדים לשבת, לדון, ולהגיע להסכמות", נמסר.

מוקדם יותר דיווח העיתונאי עמית סגל מפי גורמים בשיחות בית הנשיא, שמאחר והערכה היא שיהיה קשה מאוד להגיע לעסקת חבילה כוללת בתקופה הקרובה, נדונה הצעה שבה הצדדים יודיעו שהגיעו להסכמות על נושא היועמ״שים והסבירות, ואלה יחוקקו כאשר יגיעו להסכם כולל, בתקווה בכנס החורף.

ההיגיון: האופוזיציה מקבלת דחייה של חצי שנה והקואליציה מקבלת הסכמה רחבה בשני נושאים.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "אין כל הסכמות בבית הנשיא. ישנו מרחק בכל הנושאים. כך או כך לא יהיו כל הסכמות עד שיוצג פתרון לוועדה לבחירת שופטים שיבטיח שלא תהיה פוליטיזציה במינוי השופטים ובמערכת המשפט בכללותה".

עוד נמסר: "מציעים לכולם לחדול את התדרוכים ההיסטריים, ואת הניסיון להניח בסיס להאשמות עתידיות, ולהתמקד במציאת פתרונות שישמרו על הדמוקרטיה הישראלית".

מיש עתיד נמסר בתגובה: "התחייבנו לשמור על הדמוקרטיה ועל עצמאות בית המשפט העליון ולא נוותר על כך בשום מחיר. עד שלא תכונס הוועדה לבחירת שופטים ותובטח עצמאות בית המשפט כל השמועות על ויתורים והסכמות הן הדלפות מגמתיות ומיותרות. נשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה, על פי ערכי מגילת העצמאות".
הרפורמה המשפטית בית הנשיא יש עתיד המחנה הממלכתי הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד