כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תחת אבטחה משטרתית

מאות ממתנגדי הרפורמה צעדו בבני ברק: "זה לא מושקה, זה פריץ"

מאות מתנגדי הרפורמה המשפטית פעילי שמאל צעדו הערב ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק כשהם מניפים שלטים נגד המגזר החרדי | הצעדה התקיימה תחת אבטחה משטרתית שהציבה משאיות בכניסות וביציאות לבני ברק וחסמה צירים מרכזיים באזור

מאות ממתנגדי הרפורמה צעדו בבני ברק: "זה לא מושקה, זה פריץ"
הפגנת השמאל בב"ב צילום: בחדרי חרדים

כמה אלפי בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בצעדת השמאל של מתנגדי הרפורמה המשפטית בפרברי העיר בני ברק. הצעדה, שיצאה מקניון איילון, חלפה על רחוב ז'בוטינסקי ולא נכנסה לתוך העיר, לאחר שלא ניתן אישור לכך על ידי המשטרה. המשטרה הציבה משאיות בכניסות וביציאות לבני ברק וחסמה צירים מרכזיים באזור

תושבים רבים דיווחו כי המשטרה מונעת מהם להגיע לבתיהם, גם באופן רגלי. במהלך הצעדה נרשמו כמה חיכוכים בין מפגינים לצעירים והמשטרה הפרידה בין הניצים.

המפגינים נשאו שלטים נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים וראשי הסיעות החרדיות. "זה לא מושקה, זה פריץ", נכתב בשלט ענק שהניפו המפגינים לצד תמונתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם כתר לראשו.

צילום: אמיר גולדשטיין.

בשונה מהצעדה הקודמת, שבה המפגינים התקבלו באוכל ושתייה ע"י תושבי העיר, גורמים במשטרה זיהו מתיחות מסוימת, במיוחד על רקע ההודעות שהוציאו המארגנים בנוגע למגזר החרדי.

מוקדם יותר הוצבו באזור הצעדה פרשים ומכת"זית במטרה להתמודד עם הפרות סדר. "המצב מתוח, אנחנו ערוכים לעימותים", אמרו גורמים במרחב דן ל'בחדרי חרדים'. בתוך כך, ארגוני ימין קראו להגיע ולמחות אל מול הצועדים, כאות הזדהות עם תושבי בני ברק.

"על רקע התחזיות המעידות על ריסוק הכלכלה כתוצאה מביזת הקופה הציבורית", כתבו יוזמי הצעדה בהזמנה למשתתפים, "והעברת קרוב ל 14 מיליארד ש"ח לטובת צרכים קואליציוניים מגזריים ושוחד פוליטי, ארגוני המחאה יקיימו בשעה 21:00 צעדת מחאה מקניון איילון ברמת גן לעבר העיר בני ברק". המארגנים הוסיפו כי "לצעדה שותפים קבוצות וארגונים רבים הלוקחים חלק במאבק נגד ההפיכה המשטרית, אשר על פי דבריהם של בכירי הקואליציה, תקודם בשיטת הסלמי מיד לאחר שוד התקציב".

"נגיע לבני ברק כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס", הסיתו מארגני הצעדה. "החמורים שנושאים בנטל השירות והכלכלה סיימו להיות הפראיירים שממלאים את הקופה הציבורית, שהפכה לקופת שוחד פוליטי לחברים של גפני וסמוטריץ', כדי שיריב המחריב יקדם דיקטטורה בשיטת הסלמי אחרי התקציב. זה הזמן להתייצב ולומר די לעושק, לשחיתות ולריסוק ישראל! אנחנו לא נגד הציבור החרדי אבל קוראים למנהיגים שלהם להתעשת ולעצור את החרבת ישראל!".

 

הפגנה בבני ברק מפגיני שמאל פעילי שמאל הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד