כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מחלוקת בין הצדדים

רוסיה: השמדנו חמישה משגרים של מערכת הפטריוט - אוקראינה מכחישה

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי פגע ב-5 משגרים וביחידת המכ"ם של מערכת ההגנה האווירית "פטריוט" של ארה"ב בקייב ב-16 במאי, מה שהוביל להשמדתם המוחלטת. האוקראינים מכחישים ואומרים כי המערכות כולן עובדות  

רוסיה: השמדנו חמישה משגרים של מערכת הפטריוט - אוקראינה מכחישה
IDF פלאש 90

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הטיל "קינז'ל" ההיפרסוני פגע ב-5 משגרים וביחידת המכ"ם של מערכת ההגנה האווירית "פטריוט" של ארה"ב בקייב ב-16 במאי, מה שהוביל להשמדתם המוחלטת.

בהצהרה נאמר כי, "על פי נתונים מאושרים ומהימנים, ב-16 במאי, כתוצאה מהתקיפה אווירית עם טיל ה"קינז'ל" ההיפרסוני בעיר קייב, נפגעו והושמדו כליל: מתקן רב תכליתי, תחנת מכ"ם של המערכת, ו-5 משגרי טילי "פטריוט" מתוצרת אמריקאית". כך לפי הסוכנות הידיעות הרוסית "TASS".

הדברים של רוסיה מגיעים לאחר שבכיר אמריקאי אישר שאחת ממערכות ההגנה האווירית "פטריוט" שסופקו לאוקראינה נפגעה, אך עדיין פועלת. הפקיד, שביקש לא להזכיר את שמו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "מערכת הפטריוט עדיין עובדת" וכי היקף הנזק שספגה מטיל לא שנפל במרחק קרוב ממנה עדיין נבדק.

דובר חיל האוויר האוקראיני, יורי איגנט, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי:"אל דאגה, הכל בסדר עם מערכת הפטריוט", והוסיף כי "מערכת הפטריוט בשירות ופועלת והכל בסדר".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טיל פטריוט סוללת פטריוט ארה''ב קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד