כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יצביעו נגד?

סאגת התקציב: אגודת ישראל שיגרה מכתב לגפני "דרישה נחרצת"

כפי שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים', באגודת ישראל דורשים כי עד  שלא יוסדר התקציב שהובטח בהסכם הקואליציוני, סיעת יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב במליאת הכנסת. במכתב שנשלח ליו"ר דגל התורה משה גפני נכתב: "דרישתנו הנחרצת שכולנו - לא ניתן ידינו לתקציב כזה"

סאגת התקציב: אגודת ישראל שיגרה מכתב לגפני "דרישה נחרצת"
גפני וגולדקנופף צילום: פלאש90

שר השיכון, יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, שלח הבוקר (חמישי) מכתב ליו"ר דגל התורה משה גפני - בו הוא דורש כי עד שלא יסודר התקציב שהובטח בהסכם הקואליציוני, סיעת יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב במליאת הכנסת. 

המכתב מגיע אחרי ישיבה שהתקיימה אמש, ובו גפני נדרש להתייצב למאבק ולהשמיע את קולו בנושא.

במכתב נכתב: "במשא ומתן שהתנהל מול סיעת הליכוד דנו במשותף במספר נושאים מרכזיים כמו מעמדם של בני הישיבות, חוק הגיוס שעד כה לא הוסדר, תקציבי הישיבות והכוללים רטרואקטיבית, מוסדות מוכש"ר, מוסדות פטור ותשלומי שכירויות".

עוד נכתב כי "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני שנחתם אך לפני מספר חודשים בין יהדות התורה לליכוד. הסכם שאמור להעניק לציבור הבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירות". גולדקנופף ציין כי בכמה נושאים נרשמה הצלחה, אך אין זה מספק עבור יתר הנושאים שלא הושגו.

ב'אגודת ישראל' קוראים לכלל חברי 'יהדות התורה' לא לתת יד לתקציב

"אנחנו מתריעים מראש כי אי יישום ההסכם המלא הנוגע לתהליכי הישיבות והכוללים, יפגע חלילה ביכולת הפיננסית של עולם התורה ועלול להשפיע ישירות על מאות אלפי עמלי ולומדי תורה בכוללים ובישיבות. על כן, בקשתנו ודרישתנו הנחרצת שכולנו - סיעת יהדות התורה - לא ניתן ידינו לתקציב כזה", נכתב.

"עד לתיקון המצופה של כלל הסעיפים הנ"ל, הרי שניאלץ להצביע נגד התקציב", הוסיף גולדקנופף. "עלינו להבהיר לראש הממשלה שאין לו מנדט להתעלם מההסכם הקואליציוני".

כזכור, אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' כי ב'אגודת ישראל' צפויים להוציא מכתב בו הם קוראים לכל סיעת יהדות התורה "לא לתת את ידה לתקציב כזה עד לתיקון המצופה וההכרחי של כלל הסעיפים".

רוח המכתב הוא שמכיוון שכלל הנושאים המהותיים לא הוסדרו כמו חוק הגיוס, תקציבי הישיבות והכוללים רטרואקטיבי, מוסדות המוכש"ר, מוסדות הפטור ועוד נושאים מהותיים, אי לכך ב'אגודת ישראל' מבהירים כי אין מנדט לראש הממשלה בנימין נתניהו להתעלם מכך.

חברי ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' ובהם שרי וח"כי הסיעה התכנסו אמש בביתו של היו"ר שר השיכון יצחק גולדקנופף כדי לדון במספר נושאים ופערים שמצויים על סדר היום ולא הוסדרו עדיין.

בין היתר מדובר בפערים סביב דרישות תקציב החינוך, הרשות לזהות יהודית של סגן שרת התחבורה, אורי מקלב ופערים תקציביים במשרד ירושלים ומסורת ישראל שנמצא בידי השר מאיר פרוש.

 

אגודת ישראל דגל התורה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד