כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"בושה לכל אוהב אדם"

גינויים מקיר לקיר למפגן ההסתה בבני ברק: "מופע עלוב". צפו

משמאל ומימין נשמעו ביממה האחרונה גינויים להפגנת המחאה של אנשי השמאל אמש בבני ברק. "איזה כאב לב על ישראלים טובים שהלכו לאיבוד", כתב איש השמאל אלדד יניב. "חבורת עלובי חיים שחיים משנאה וניזונים מאיבה", כתב העיתונאי אריה ארליך

גינויים מקיר לקיר למפגן ההסתה בבני ברק: "מופע עלוב". צפו
מחאת השמאל בבני ברק צילום: Omer Fichman/Flash90

כמה אלפים השתתפו אמש (רביעי) בצעדת מתנגדי הרפורמה המשפטית בבני ברק כשהפעם על הכוונת הכספים הקואליציוניים שהובטחו לחרדים. למרות החששות המוקדמים כי ההפגנה תייצר חיכוך ואלימות, גם הפעם, כמו בהפגנות שמאל קודמות בעיר החרדית, האירוע עבר בשלום והחרדים אף כיבדו את הבאים באוכל ומשקה וקידשו שם שמים.

המפגינים הגיעו הפעם זועמים במיוחד בעקבות ההסתה התקשורתית הנרחבת נגד הכספים הקואליציוניים שהובטחו למגזר החרדי, על אף שברור לכל כי גם ממשלת מרכז-שמאל הייתה מעניקה לחרדים את הכספים הללו, רק שאז ההסתה הייתה מוצנעת לטובת סילוקו של נתניהו.

המפגינים נשאו שלטים נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים וראשי הסיעות החרדיות. "זה לא מושקה, זה פריץ", נכתב בשלט ענק שהניפו המפגינים לצד תמונתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם כתר לראשו. ברשת לא נותרו אדישים לכך ונרשמו גינויים מקיר לקיר להפגנה שכוונה נגד מגזר שלם ושכותרתה הייתה "מצור על בני ברק". 

"לא היינו זקוקים למופע הביזאר העלוב הערב בבני ברק כדי לדעת עד כמה גדול ואבסורדי הפער בין הנפח התקשורתי של ההפגנות הללו לבין העליבות והדלילות שלהם בשטח. חבורת עלובי חיים שחיים משנאה וניזונים מאיבה, החברה הישראלית תשרוד את ניסיונותיכם הפתטיים לפרק אותה", צייץ העיתונאי אריה ארליך.

איש השמאל אלדד יניב התייחס לתיעוד של דוכני האוכל שהקימו תושבי העיר עבור המפגינים: "איזה כאב לב על ישראלים טובים שהלכו לאיבוד: עושים רעש באולפנים שיעשו ״מצור״ על אחים - בחיים עצמם מתנפלים על דוכני הכיבוד שהכינו להם ״הנצורים״ בכניסה. לא מגיע למחנה שלי להראות ככה כמו עגלה ריקה".

בהמשך הוסיף יניב: "הפגנת השנאה נגד בני ברק הלילה, ביישה כל ישראלי הומניסט, ליברל ואוהב אדם".

"מסתובב בין האלפים בבני ברק", תיאר העיתונאי ישי כהן את מה שראה במקום. "הרבה באו למחות. לצעוק את מה שכואב להם. אפשר להבין גם אם לא מסכימים. והיו גם לא מעט שקרים. אבל יש כאלו שאתה רואה את השנאה שלהם לחרדים. שנאה ללובשי השחור הלבן. מדכא. יש מדינות באירופה שהרגשתי נוח יותר עם כיפה לראש", כתב.

העיתונאי אבי רבינא כתב: "שום דבר בהפגנת השמאל בבני ברק לא מאחד, לא אותנטי ולא מרשים במיוחד מלבד המסרים המסיתים כמו לקרוא למשה גפני, שליח נאמן לשולחיו - "פריץ" ושודד הקופה הציבורית, בזמן שהאיש חי בצניעות ופשטות שפחות מוכרת לחבורה המסיתה הזו. אגב, הם לא חלמו להתקרב לביתו של עבאס במע'אר, למרות שקיבל הבטחה תקציבית פי 3 מהמגזר החרדי, כסף שמיועד למגזר שבכלל מנהל מלחמת חורמה נגד שירות צבאי. הצביעות חוגגת!".

איש התקשורת אבי גרינצייג צייץ: "זאת בערך הפעם הרביעית מאז החלה המחאה שהמארגנים מנסים להיטפל למגזר החרדי, ובכולן הם נחלו כישלון מוחץ ואפס הצטרפות ציבורית. מה אומרים? יפיקו לקחים או שנראה גם ניסיון חמישי?".

תושבים רבים דיווחו אמש כי המשטרה מונעת מהם להגיע לבתיהם, גם באופן רגלי. במהלך הצעדה נרשמו כמה חיכוכים בין מפגינים לצעירים והמשטרה הפרידה בין הניצים.

המחאה בבני ברק. צילום: פלאש90

קודם לכן הוצבו באזור הצעדה פרשים ומכת"זית במטרה להתמודד עם הפרות סדר. "המצב מתוח, אנחנו ערוכים לעימותים", אמרו גורמים במרחב דן ל'בחדרי חרדים'. בתוך כך, ארגוני ימין קראו להגיע ולמחות אל מול הצועדים, כאות הזדהות עם תושבי בני ברק.

"על רקע התחזיות המעידות על ריסוק הכלכלה כתוצאה מביזת הקופה הציבורית", כתבו יוזמי הצעדה בהזמנה למשתתפים, "והעברת קרוב ל 14 מיליארד ש"ח לטובת צרכים קואליציוניים מגזריים ושוחד פוליטי, ארגוני המחאה יקיימו בשעה 21:00 צעדת מחאה מקניון איילון ברמת גן לעבר העיר בני ברק". המארגנים הוסיפו כי "לצעדה שותפים קבוצות וארגונים רבים הלוקחים חלק במאבק נגד ההפיכה המשטרית, אשר על פי דבריהם של בכירי הקואליציה, תקודם בשיטת הסלמי מיד לאחר שוד התקציב".

"נגיע לבני ברק כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס", הסיתו מארגני הצעדה. "החמורים שנושאים בנטל השירות והכלכלה סיימו להיות הפראיירים שממלאים את הקופה הציבורית, שהפכה לקופת שוחד פוליטי לחברים של גפני וסמוטריץ', כדי שיריב המחריב יקדם דיקטטורה בשיטת הסלמי אחרי התקציב. זה הזמן להתייצב ולומר די לעושק, לשחיתות ולריסוק ישראל! אנחנו לא נגד הציבור החרדי אבל קוראים למנהיגים שלהם להתעשת ולעצור את החרבת ישראל!".

אחים לנשק הפגנה בבני ברק הסתה נגד חרדים כספים קואליציוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד