ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אבל במשפחת פאיז

האם נפטרה, הבת עדיין מטופלת במחלקה האונקולוגית

משפחת פאיז התמודדה עם שתי חולות במשפחה, האם לירז והבת הגדולה שמחה הילה בת ה-16 • בימים האחרונים נפטרה האם, והבית עדיין מתמודדת עם המחלה הקשה וזקוקה לרחמי שמים מרובים • האב, רבי מנחם יבלחט"א, שעלה מתימן והקים משפחה לתפארת, אובד עצות • קרעו שערי שמים והעתיר בתפילה עבור שמחה הילה בת לירז לרפואה שלמה

בית חולים
בית חולים צילום: Uri Lenz/FLASH90

סיפורה של משפחת פאיז מכה הדים באשדוד, בה היא מתגוררת, אבל עד כה, עדיין לא נעשו צעדים של ממש כדי לסייע להן.

הגב' לירז פאיז, ילידת בני עייש, הקימה את ביתה עם בעלה הרב מנחם פאיז, יליד תימן שעלה לארץ שנתיים קודם לכן. כל שנות ילדותו ונעוריו הוא התגורר בתימן, וקיבל חינוך תימני שורשי. גם כשעלה ארצה המשיך את המסורת של בני העדה היהודית הוותיקה ביותר, ביראת שמים טהורה ושקידה על התורה והעבודה.

מצילים את משפחת פאיז>>>

השניים זכו להקים בית לתפארת, שלוש בנות נולדו להם, וביתם התנהל על מי מנוחות, אלא שאז חלתה לירז במחלה הממארת שהחלה להתפשט ברגלה, וממנה עברה לשאר חלקי הגוף. בהמשך התברר שגם בתה סובלת מאותה המחלה, והחלה גם היא לעבור סדרת טיפולים המשברת כל גופו של אדם.

"במשך שנים היא סבלה ייסורי תופת", מספרת שכנה שהיתה חברת נפש של לירז, "אבל תמיד היתה שמחה. היא אמרה שהיא זוכה לחסד גדול בכך שכל פעם כואב לה רק באיבר אחד, פעם ביד, פעם ברגל, פעם בגב, פעם הכתף, אף פעם לא כואבים לה שני איברים יחד, היא היתה רואה בזה חסד מופלא שעשה עמה הקב"ה בתוך המחלה הקשה ממנה היא סבלה כל כך".

כאמור, המשפחה הוכתה בתדהמה קשה, כשהמחלה התגלתה למרבה הצער גם אצל הבת הגדולה, כיום בת 16. השתיים היו מאושפזות במקביל, זו במחלקת נשים וזו במחלקת ילדים, והאב, רבי מנחם היה מחלק את זמנו ומדלג חדר האשפוז של בתו לחדר האשפוז של רעייתו, מנחם, מעוד, מרעיף דברי חיזוק וטללי תחיה.

"הם קרעו את השמים בתפילות", מספרת השכנה. "כולנו התפללנו. אבל למרבה הצער נגזרה הגזרה והאמא, לירז, נפטרה.

השכנה, אשת חינוך דגולה, מוחה דמעה כשהיא סופדת לחברתה הטובה: "תמיד יכולתי להתבונן בה ולקחת ממנה השראה להרצאות שהייתי מוסרת. לקחת דמות של אשה צדקנית, שבאמת ובתמים מודה לקב"ה על כל מה שקורה לה. זה סיפור עצוב על דמות מופת שנלקחה מעמנו בדמי ימיה. דמות מופת שהלכה לעולמה, עולם האמת".

אנשי הצדקה באשדוד מתריעים שהמשפחה תזדקק להרבה מאוד עזרה: "המחלה של האם והבת שאבה מהם הרבה מאוד כסף, הם מתמודדים עם חובות לא פשוטים, וגם כעת הם ממשיכים להתמודד עם המחלה של הבת. בימים אלו היא מתחילה סדרה נוספת של טיפולים כימותרפיים קשים במיוחד.

"בבית גם אין עקרת בית, צריכים לכבס, לשטוף, לנקות, לקנות להם בגדים לעשות תיקונים, צריכים שם עזרה אינטנסיבית יומיומית, לצד עזרה נפשית ליתומות ותמיכה במעטפת המשפחתית כולה. זה לא פשוט בכלל, והם זקוקים לעזרה רבה!".

הבעיה היא שלמשפחה אין כמעט עזרה, אין להם למי לפנות, ולכן פונים אנשי הצדקה ללב הרחום של עם ישראל: "אין פה הרבה אופציות", הם אומרים, "או שכולנו נעזור להם, או שהם יישארו לבד... זה הזמן להשתמש בערבות ההדדית של עם ישראל, כולנו אחים, כולנו ערבים זה לזה, בואו נושיט יד, נתפלל על שמחה הילה בת לירז, נקרע שמים שמים בתפילה שלא תקום פעמיים צרה באותה המשפחה חלילה, ונעזור להם גם בהיבט הגשמי, כדי שהמשפחה הזאת תוכל להמשיך להתקיים, ואולי, מי יודע, אולי הם גם יצליחו לחזור ולחייך, אחרי הטרגדיה הקשה שפקדה אותם".

מצילים את משפחת פאיז>>>

בית חולים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד