א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הנתונים מעניינים

החשמלית שתכבוש את אירופה: הסינים יצילו את היפנים?

האם זוהי החשמלית של הונדה שתכבוש את אירופה? השם קשה להגיה אך הנתונים מעניינים

החשמלית שתכבוש את אירופה: הסינים יצילו את היפנים?
הונדה ENY1 החשמלית צילום: יודנאי

יצרנית הרכב היפנית הונדה אינה מלקקת בימים אלה דבש: לאחר שבשנות השמונים והתשעים הונדה זכתה ללא מעט שבחים והישגים בשוק הרכב העולמי. גם בישראל זכתה לנתוני מכירות נאים. כיום היצרנית משתרכת מאחור במידה מסוימת מאחורי יצרני הרכב היפנים, הקוריאנים והסינים בכל הקשור ביצור של מכוניות חשמליות שצפויות להפוך מבוקשות במיוחד באירופה. אירופה כזכור התחייבה "להיגמל" מרכב מזהם עד לשנת 2035.

הפתרון של הונדה לבעיה המסתמנת הוא הצגה של רכב קרוס אובר, כלומר "כביש שטח" חדש אשר מיועד לשיווק באירופה ונושא את השם הלא שגרתי e:NY1, כלומר "אי אן וואי אחת".

לפי הונדה, מדובר ברכב שמקביל בגודלו ללא מעט רכבי כביש שטח פופולאריים מכיוון שהוא תופס אורך של 4,390 מילימטרים ורוחבו הוא 1,790 מילימטרים. לפי הפרסום של הונדה הגובה אינו כה משמעותי: 1,560 מילימטרים. אבל מה שיותר מעניין את רוכשי המכוניות החשמליות הוא כמובן המנוע והטווח.

כאן הונדה בכל זאת לא לוקחת סיכונים ומגלה אופי שמרני: המנוע החשמלי של רכב הכביש שטח החדש מפיק 204 כוחות סוס, לא הרבה כוח בהתחשב בתחרות מצד יצרניות רכב כמו טסלה. המומנט, כלומר הגמישות של המנוע, הוא 31.6 קילוגרם למטר וקיבולת הסוללה היא 68.6 קילוואט לשעה, מה שמעניק להונדה החשמלית החדשה טווח נסיעה של 412 קילומטרים.

הרכב שבצילומים הוא הגרסה האירופאית לדגם שהוצג גם לשוק הסיני ושם הוא עתיד להיות משווק במספרים גדולים אשר, כך לשאיפת היצרנית, יצרו את התזרים הנחוץ מאד להישרדות הונדה.

כמקובל לאחרונה במכוניות חדשות רבות גם ל- e:NY1 יש תא נהג דיגיטלי מלא שבמרכזו מסך מולטימדיה ניצב בממדים כבירים של 15.1 אינץ' וממשקים מתקדמים לטלפונים ניידים, עדכוני תוכנה מהאוויר ועוד.

מתי יגיע לישראל? עוד חזון למועד. הונדה לא פרסמה את מועד תחילת השיווק בשוק האירופאי לאחר שזה יקרה גם היבוא לישראל יקבל אור ירוק.

רכב חשמלי הונדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד