ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המשומשות בירידה

הדו"ח חושף: צניחה במחירי רכבי יד 2

האם מגרשי המכוניות יורידו מחירים? הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפת שהמכוניות המשומשות בירידה

הדו"ח חושף: צניחה במחירי רכבי יד 2
רכב משומש צילום: טויוטה

לתשומת לב מוכרי המכוניות המשומשות: אחרי הקורונה ואחרי לא מעט משברים שגרמו למחירי המכוניות המשומשות לעלות, כעת מגיעות חדשות טובות. נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים שלמעשה מחירי המכוניות המשומשות נמצאים כבר כמה חודשים במגמה של ירידה – ואלו חדשות טובות מאוד לכל מי שמעוניין לרכוש מכונית משומשת.

עד כה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא עסקה ישירות בנושא הרכב המשומש למרות שמדובר בנושא חשוב: כמו מצרכים לבית, שכירות או כל הוצאה אחרת – מכונית משומשת היא הוצאה מכובדת מאוד שתופסת חלק מחיינו ואולי זוהי הסיבה מדוע בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החלו בחודשים האחרונים לכלול גם את מחירי המכוניות המשומשות במדד המחירים לצרכן. וכך – לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחירי המכוניות המשומשות הוזלו במיוחד בחודש אפריל בשיעור של 1.1 %. הביטוי "הוזלו במיוחד" שבו משתמשת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אולי נשמע מעט מוגזם, אבל כאשר מדובר בנכס יקר כמו מכונית, אז הוזלה של 1.1% היא כבר כסף גדול. הדוחות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של חודש מרץ קובעים שגם אז חלה ירידה של 1.1% במחירים של המכוניות המשומשות וזהו למעשה החודש הראשון שבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החלו לבדוק את המחירים של המשומשות, כלומר לפני מרץ 2023 לא היה תיעוד של המחירים.

בבואנו לבדוק את מחירוני המכוניות המשומשות של לוי יצחק לחודש מאי ולחודש אפריל שקדם לו, אנו רואים שבאמת בחלק מהמקרים יש ירידות במחירי המכוניות העממיות. למשל בטויוטה מחירו של פריוס פלוס אשר מיועד לשישה נוסעים באמת הוזל: בחודש אפריל מחיר פריוס פלוס מודל 2021 היה 138 אלף שקלים במחירון. כעת המחיר הוא 135 אלף שקלים. טויוטה סיינה, המיניוואן הגדול בגרסת XLE עלה 328 אלף שקל למודל 2022- כעת הוא עולה 318 אלף שקל. יונדאי סנטה פה לקצ'ורי טורבו שעלה 206 אלף שקלים באפריל עולה כעת 200 אלף שקלים.

יד 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד