ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הנסיבות בבדיקה

בפיצרייה: 10 נפגעים בדליפת גז בבאר שבע, נקבע מותו של פצוע אנוש

בבית החולים נקבע מותו של אחד הנפגעים, נפגע נוסף באורח קשה | בין הנפגעים: גם אנשי כוחות ההצלה 

בפיצרייה: 10 נפגעים בדליפת גז בבאר שבע, נקבע מותו של פצוע אנוש
הזירה בבאר שבע צילום: מתנאל בושרי, כב"ה דרום

מספר בני אדם נפגעו היום (חמישי) כתוצאה מדליפת גז בפיצרייה בעיר העתיקה בבאר שבע. בין הנפגעים גם אנשי כוחות ההצלה שהגיעו לטפל בזירה. ארגון איחוד הצלה מסר כי מספר מתנדבים של הארגון חשו ברע ככל הנראה עקב שאיפת חומר רעיל במהלך ביצוע פעולות ההחייאה בבאר שבע.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה 9 פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, גבר כבן 30 במצב קשה ו-7 במצב קל, לאחר ששאפו גז. בית החולים סורוקה הודיע כי הפצוע האנוש נפטר זמן קצר לאחר הגעתו.

צוותי כיבוי והצלה מתחנת באר שבע, יחד עם היחידה לחומרים מסוכנים של התחנה הוזנקו למקום האירוע. מפקד המשמרת רשף אריאל רווח שהגיע לזירת האירוע עם כלל הצוותים ביצע הערכת מצב ובתמונה ראשונית זיהה מספר נפגעים במקום ודליפה של חומר שאינו ידוע.


צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב"ה דרום

לוחמי האש החלו בהתמגנות עם ציוד ייעודי לכניסה לפיצרייה ובמקביל החלו לבצע ניטור בכל האזור בכדי לזהות את סוג החומר ואת מקורו. מפקד המשמרת רשף אריאל רווח מסר:
מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה".

"חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה. לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה", הוסיף.

אליה טובול חובש וראש סניף באר שבע באיחוד הצלה שטיפל בנפגעים סיפר: "כשהגעתי למקום מצאתי מספר אנשי רפואה חלקם מתנדבי איחוד הצלה שהיו במהלך פעולות החייאה על גבר בבית עסק בעיר. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה הענקתי להם סיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו לבית החולים סורוקה כאשר הם סובלים מקשיי נשימה".

 

דליפת גז באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד