כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משרד האוצר פועל לעצור את כספי הטרור

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש השבוע עם נציגי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, בעניין כספי הטרור המועברים דרך חברות ועמותות ישראליות ובעניין כספי הטרור המועברים למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית. בפגישה הציגו חברי פורום בוחרים בחיים את ממצאי המחקרים האחרונים שלהם

משרד האוצר פועל לעצור את כספי הטרור
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

משרד האוצר פועל לעצור את כספי הטרור לפלסטינים. בפגישה עם נציגי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, עלתה סוגיית היחסים עם הרשות הפלסטינית. לדברי הפורום "הרשות הפלסטינית מסיתה בהתמדה לביצוע מעשי טרור ומתגמלת רוצחי יהודים. תוצאות הפעילות של הרשות הפלסטינית הם הקזת דמים נוראית של הציבור הישראלי. קיים מצב בלתי נסבל בו על פניו הרשות הפלסטינית היא שותף לגיטימי של המדינה. אחד מתוצאות הלוואי ההזויות של מצב זה הוא ההגדרה של מרצחים המוסתים על ידי הרשות כ"מפגע בודד" שלכאורה פעל על דעת עצמו. חוק הקיזוז אמור היה ליצור לחץ על הרשות להפסיק את ההסתה ותגמול הרצח אולם הוא לא מספיק אפקטיבי ואנחנו מבקשים להגביר את הלחץ על הרשות בצורה משמעותית" אמרו בפורום.

השר סמוטריץ' הציג את הנתונים אודות כספי הרשות שקוזזו לטובת נפגעי טרור שיש בידם צו ואמר כי הוא מבין את החשיבות בעצירת כספי הטרור וכי "נעשה הכול כדי לעצור את כספי הטרור". עוד אמר השר כי מאז כניסתו לתפקיד הוא חתם כבר פעמיים על צווים להעברת כספים מכספי הקיזוז לטובת נפגעי הטרור.

בנוסף עלתה בפגישה סוגיית היחסים מול ארגוני "זכויות אדם". בפורום טוענים כי "במדינת ישראל פועלים מספר רב של ארגונים המגדירים את עצמם כפעילי זכויות אדם אולם בפועל עוסקים בהסתה, פרובוקציה, תמיכה בטרור והחלשת מעמדה הבין לאומי של מדינת ישראל. עמותות המסייעות למחבלים ובני משפחותיהם (סיוע משפטי וכלכלי), פוגעות בהרתעה נגד הטרור. חלק מהארגונים הללו נהנה מאמצעי תמיכה שונים של המדינה, כולל הטבות מס". בפורום ביקשו מהשר שייתן הנחיה לכל המחלקות הרלוונטיות לזהות את הארגונים והעמותות הללו, המקבלות הטבות, ישירות ועקיפות מהמדינה ולהפסיק את מתן ההטבות. השר הבטיח כי יפעיל את כל כובד משקלו בעניין.

בנוסף ביקשו בפורום כי יוקם מנגנון פיצויים על פיגועים "קלים". לדברי הפורום: "במקביל לפיגועי הטרור הקשים יחסית, מתקיימים כל העת פיגועים לאומניים "קלים" יחסית של התעללות, פגיעה גופנית ופגיעה ברכוש. לצערנו לא תמיד הרשויות מגיבות בחומרה המתאימה ולא קובעות את גובה הפיצוי המתאים. אנו מבקשים לקבוע בחוק הגדרות של סכומי פיצויים שינתנו אוטומטית לאחר הרשעה ללא צורך בהוכחת נזק וללא פגיעה בזכות לבקש סכומים גדולים יותר על סמך אישורים מתאימים להיקף הנזק. חקיקה זו תגביר את ההרתעה מחד ותאפשר לנפגע להתמודד בצורה טובה יותר עם תוצאות הפגיעה".

לבסוף ביקשו בפורום את הצמדת הגמלה לנפגעי הטרור לשכר הממוצע במשק, בניית מנגנון תשלום המוודא תשלום בפרק זמן סביר בכל תביעה להוצאה לפועל לכספים לטובת נפגעי הטרור ובני משפחותיהם, צמצום מנגנון האישור הביורוקרטי והמשך תשלום הפיצויים ליתומים ואחים של נפגעי הטרור עד גיל ממוצע במשק גם אם שני ההורים נפטרו בגיל צעיר.

מטעם הפורום השתתפו בפגישה הרצל ומירב חג'אג' הוריה של סגן שיר חג'אג' הי"ד, בועז קוקיא אביו של סמל רון קוקיא הי"ד, שמעון גולובנציץ אביו של סגן דוד גולובנציץ הי"ד, ברנדה למקוס אימה של דליה למקוס הי"ד, דן לנדאו חמיו של אלעד סלמון הי"ד והיועץ המשפטי של הפורום עו"ד מוריס הירש.

מפורום בוחרים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "אנו מודים לשר סמוטריץ' על מחויבותו לפורום ועל מחויבותו למלחמה בטרור. העלנו בפגישה סוגיות שנוגעות לכלל הציבור הישראלי ואנו סומכים על השר שיעשה הכול כדי להילחם בטרור דרך משרד האוצר שהוא משמעותי מאד לחניקת מימון הטרור".

נפגעי טרור משרד האוצר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד