כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אין פשרה על הדמוקרטיה"

ריבלין שובר שתיקה ומתייחס לפיטורי גלנט

נשיא המדינה לשעבר הביע את חששו מפני פשרה בבית הנשיא שתפגע בדמוקרטיה. על הערב שבו פוטר גלנט אמר: "לא יכולתי לצאת לרחובות כי הייתי פעם נשיא המדינה, וזה לא נהוג"

ריבלין שובר שתיקה ומתייחס לפיטורי גלנט
רובי ריבלין צילום: פלאש 90

נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין סיפר בריאיון ל'חדשות 13' על דאגתו מפני פשרה שתושג בבית הנשיא בעניין הרפורמה המשפטית - ותפגע בדמוקרטיה הישראלית.

ריבלין שיתף בנוסף על תחושותיו בערב בו הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, שבסוף לא יצאו לפועל. "אין פשרה על הדמוקרטיה", אמר ריבלין.

ריבלין אמר על אותו על ערב: "שאלתי את עצמי למה אני לא יוצא לרחובות".

בנימין נתניהו עם יואב גלנט. צילום: לע"מ.

לדבריו, "לא יכולתי לצאת לרחובות כי הייתי פעם נשיא המדינה, וזה לא נהוג. לא עשיתי את זה מפאת כבוד נשיא המדינה, אבל כאזרח שנולד במדינת ישראל, ובאמת היה בין האנשים אשר לחמו על קיומה של המדינה יחד עם חברי - מימין ומשמאל. היה ערב של חרדה גדולה על המתנהל בכל המערכת".

ריבלין גילה: "התקשרתי לביתו של שר הביטחון, וביקשתי לומר לו 'כל הכבוד לאנשים אמיצים העומדים על דעתם, גם כאשר עתידם האישי עומד על כף המאזניים'".

לדבריו, "הוא עשה מהלך אמיץ, והוא בהחלט נתן לרה"מ להבין כי תפקידו של שר הביטחון הוא חשוב מאוד, שראש הממשלה ושר הביטחון ישתפו פעולה לעילא ולעילא, מבחינת הידוק הקשרים והיחסים ביניהם, גם אם לא תמיד מסכימים".

רובי ריבלין הרפורמה המשפטית יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד