ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הישג או כישלון

זה מנין הישראלים שהצליחו להנפיק השבוע דרכון

האם ניתן להכתיר את מבצע 'מרתון דרכון' כהצלחה או ככישלון כבר בשבוע הראשון, לא בטוח, אם הקצב הנוכחי יימשך גם בשלושת השבועות הבאים הרי שרק כ-130 אלף ישראלים יצליחו להנפיק דרכון במסגרת המבצע

זה מנין הישראלים שהצליחו להנפיק השבוע דרכון
אילוסטרציה צילום: מתוך פייסבוק של רשות האוכלוסין

ברשות האוכלוסין וההגירה מסכמים שבוע ראשון למבצע 'מרתון דרכון' עם 31,014 אזרחים ברי מזל שהצליחו להנפיק דרכון ישראלי.

לפי הפילוח, בלשכת תל אביב 7,386 איש קיבלו שירות, בלשכת חיפה 7,607 איש קיבלו שירות, בלשכת באר שבע 7,179 איש קיבלו שירות, בלשכת ירושלים 6,148 איש קיבלו שירות, המרכז לדרכונים בבני ברק 2,694 איש קיבלו שירות.

תוך שלושה ימים הבינו הישראלים כי אין טעם להסתער על הבוקר ולהמתין שעות ארוכות ואפשר לפזר את זמני ההגעה למשך היום וגם למדו כי שעות העומס העיקריות הן אחר הצהרים - ערב, מכיוון שאז כולם שבים מעבודתם ומתפנים לטפל בדרכון שהולך לפוג או שטרם הונפק מעולם.

מתוך הפייסבוק של רשות האוכלוסין.

התוצאה הינה עומסים חריגים בשעות הללו, מה שמביא את רשות האוכלוסין לעדכן על סגירה מוקדמת של המקום מאחר ואלה שכבר בתור ייכנסו ויקבלו שירות עד לשעה 22:00, שעת הסגירה שפורסמה מראש בטרם החל המבצע.

אם הנפקת הדרכונים תימשך בשלושת השבועות הבאים בקצב הזה, הרי שרק כ-130 אלף ישראלים יצליחו להנפיק דרכון במסגרת המבצע ויתכן כי שר הפנים משה ארבל יחליט להאריכו כדי להפחית את העומסים ביום יום ולאפשר לרבבות ישראלים נוספים לזכות בדרכון ישראלי.

לשכת האוכלוסין וההגירה רשות האוכלוסין וההגירה מרתון דרכון הנפקת דרכון דרכון ללא תור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד