כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לשרוד או לברוח

מתחת לארמון: נחשף הבונקר התת קרקעי של פוטין

מסמכים שהודלפו חושפים את הבונקר התת-קרקעי של פוטין שנמצא עמוק מתחת לארמון היוקרה שלו השווה כמיליארד וחצי דולר. מהנדס המבנים אמר שיש שם "כל מיני סוגים של אבטחה מיוחדת"

מתחת לארמון: נחשף הבונקר התת קרקעי של פוטין
ארמון - אילוסטרציה צילום: Pixabay

האם תהיתם פעם לאן נשיא רוסיה הפרנואיד עלול לברוח אם הוא יצטרך לעזוב את הקרמלין במהירות? מסתבר כי הוא יסתגר במחבוא הסודי ביותר שלו בדרום רוסיה. מסמכים שהודלפו חשפו כעת את הבונקר המבוצר שלו בים השחור, שנמצא מתחת לארמון המפואר שלו השווה מיליארד וחצי דולר. כך חושף ה'ביזנס אינסיידר'.

הארמון נמצא בעיר גלנדז'יק לחופו של הים השחור, בדרום מערם של חבל קרסנודאר ברוסיה. האחוזה רחבת הידיים, בגודל של ארמון בקינגהאם בלונדון, נחשבת "המקום השמור ביותר ברוסיה והסוד הגדול ביותר של פוטין" שנחשף על ידי מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני. במקום יש בריכת שחייה, ספא, סאונות, בר, תיאטרון, קולנוע, מרתף יינות, קזינו, בית הארחה ואפילו תחנת דלק משלו.

הארמון העצום והראוותני נמצא 50 מטרים מתחת לאדמה. שרטוטים של הנכס המעוצב מראים שפוטין בנה בור תת קרקעי. מסמכים שפורסמו בעבר באינטרנט על ידי חברת בנייה רוסית שנסגרה כעת, חשפו את המאורה של העריץ. השרטוטים הראו רשת מורכבת של מנהרות חסינות אש עטופים בבטון עבה וחומרים חסיני רטיבות שמגנים גם נגד פצצה גרעינית.

שני מעברים נפרדים מחוברים במעלית שיורדת בערך 50 מטרים מתחת לאדמה - עם נתיבי מילוט. המנהרות מסופקות בכמות מספקת של מים מתוקים, אוורור וחשמל כדי לתחזק את דייריו במשך שבועות.

מהנדס המבנים תאדאוס גברישבסקי אמר שיש שם "כל מיני סוגי אבטחה" כלומר הם "נועדו כדי לשרוד או לברוח". זה מקום המחבוא המושלם במקרה של אסון עבור פוטין הפרנואיד. המנהרות, המשתרעות על פני אורך של עד 60 מטר, כוללות כ-6,500 רגל מרובע של מרחב מחיה ויכולות לשמש כעמדת פיקוד.

הארמון מוקף בכ-17,000 דונם של אדמה בבעלות שירות הביטחון של רוסיה, ומאובטח מסביב לשעון. האזור אסור לטיסה, והעיצוב שלו הוסתר מהעולם. במקום יש מרינה ומסוקים לשימושו הפרטי של פוטין כדי להבטיח מסלול קל למקלט שלו, בנוסף יש מסילת ברזל, עוד אמצעי תחבורה חשאי.

הארמון העצום נבנה בחשאי ליד על חוף הים השחור באחוזת פרסקובייבקה גודלו פי 39 מנסיכות מונקו. איש האופוזיציה אלכסיי נבלני טען שניתנה לו גישה בלעדית לתוכניות סודיות לאחוזה בעזרת קבלנים שקבלו כסף כדי לשפץ אותה. הוא אמר: "זה לא בית כפרי, לא קוטג', לא בית מגורים. זו עיר שלמה, או יותר נכון ממלכה".

מלחמת אוקראינה רוסיה הים השחור ארמון ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד