כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בוזז את אפריקה

כך כוח וגנר מממן את המלחמה באוקראינה

כוח וגנר מממן את המלחמה באוקראינה עם משאבי טבע שהוא גונב באפריקה. תושב המקום סיפר כי שכירי החרב הרוסים לקחו את הכול מאחת המדינות העניות בעולם. "יש להם שליטה בשדה התעופה ובצוות, יש מטוס מטען שטס בין מוסקבה לבנגי"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משה שי

חלק ניכר מהלחימה העקובה מדם מאז שרוסיה החלה את פלישתה לאוקראינה הנתנהל סביב העיר בחמוט שבמזרח המדינה, שם נהרגו אלפי כוחות רוסים לא מצוידים מספיק מאז סוף השנה שעברה.

רבים מאותם לוחמים לא היו חיילים רוסים מגויסים, אלא שכירי חרב שגויסו על ידי קבוצת וגנר, צבא פרטי המנוהל על ידי מקורבו הוותיק של הנשיא ולדימיר פוטין, יבגני פריגוז'ין.

האספקה ​​האינסופית לכאורה של פריגוז'ין של לוחמים באוקראינה דורשת כיסים עמוקים, תחקיר של רשת CBS גילה שהוא מממן את פעולותיו ברובן על ידי הפעלת הצבא הפרטי שלו באפריקה.

וגנר משתמש בכוחותיו כדי לתמוך בכמה משטרים מאוד לא סימפטיים בתמורה לשליטה חופשית כדי לשדוד את המשאבים היקרים של מדינות עשירות במינרלים כולל מאלי, סודאן ולוב. אבל במדינה הקטנה של הרפובליקה המרכז אפריקאית (CAR) המודל העסקי שלו השתכלל.

לא היה פשוט לשכנע אנשים לדבר עם התקשורת האמריקאית, בכלל לא היה קל. כולם היו מבועתים, משוכנעים שלוגנר יש עיניים בכל מקום. אדם אחד הסכים לבסוף להתראיין בתנאי שישנו את שמו, ויסתירו את זהותו. העיתונאי מרשת CBS עשה מאמצים יוצאי דופן לפגוש אותו בקמרון השכנה. אוסמן, כפי שהוא מכונה, בילה יום בנסיעה דרך מחסומים צבאיים במוניות ועל גב אופנועים כדי לחצות את הגבול.

אוסמן סיפר כי שכירי החרב הרוסים לקחו את הכול מאחת המדינות העניות בעולם. לוגנר יש ברית מזויפת עם המדינה. התמורה? גישה בלתי מוגבלת למכרות הזהב והיערות, המממנים את הפעילות הפלילית והחצי-צבאית של הקבוצה הרבה מעבר לאפריקה.

"יש להם שליטה בשדה התעופה ובצוות", הסביר אוסמן. "יש מטוס מטען שטס בין מוסקבה לבנגי". בנגי היא בירת הרפובליקה המרכז-אפריקאית והעיר הגדולה בה. וגנר, כך נראה, מטיס את הזהב שהוא גונב היישר לבירת רוסיה.

צוות חדשות CBS תיעד בחשאי מטוס מטען של וגנר רגעים לאחר שנחת בנמל התעופה של בנגי. הוא נסע לעבר בסיס קבוצת השכירים, הממוקם ליד המסלול. נאמר לנו שהמטוסים בדרך כלל מגיעים לבירה בימי שלישי ושבת, ואסור לאיש להתקרב למטוס. האבטחה הדוקה ביותר.

צוות חדשות CBS צילם בחשאי משאיות של וגנר עוזבות את הבסיס הצבאי ליד הבירה. השיירה הייתה מוגנת על ידי שכירי חרב רוסים כל הדרך עד לגבול עם קמרון.

המודל העסקי של וגנר לדיקטטורים מפוקפקים שלהוטים לעצור את ההתנגדות הדמוקרטית או להדוף התקוממויות. כל אותו זמן, פריגוז'ין ממשיך להתחמק מהסנקציות ולגרוף את המיליארדים שמממנים הן את אימפריית הפשע המתרחבת במהירות שלו, והן את הצבא הפרטי שלו המסייע להילחם במלחמת רוסיה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד