כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"אנחנו נסגור חשבונות"

מפקד משמרות המהפכה: "ארה"ב עדיין לא קיבלה מכה סופית"

"ארה"ב תיאלץ לעזוב את המזרח התיכון" ו"המכה האחרונה" של איראן טרם הגיעה, כך אמר המפקד הראשי של משמרות המהפכה. "בימים אלה יורדת אש על ישראלים מעזה, אבל הציונים לא מסוגלים לעשות כלום וחסרי אונים"

מפקד משמרות המהפכה: "ארה"ב עדיין לא קיבלה מכה סופית"
מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי צילום: Iran international

בנאום בטקס לזכר 'חללי משמרות המהפכה', מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי הזכיר את החיסול של קאסם סולימאני בבגדד בשנת 2020 במתקפת מל"ט אמריקאי ואמר כי איראן כבר הנחיתה את המכה הראשונה שלה, על ידי ירי טילים לעבר בסיסים בעיראק בו שהו חיילים אמריקאים מספר ימים לאחר החיסול.

"הם קיבלו את הסטירה הראשונה, והשנייה תהיה הנסיגה ההדרגתית שלהם מהאזור, אבל הסטירה האחרונה עוד לפניה", אמר.

סולימאני היה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, והיה המוח של האסטרטגיה של המשטר האיראני לבניית רשת פרוקסי במזרח התיכון, שהורכבה ממיליציות חמושות, קבוצות שיעיות וממשלת סוריה.

סולימאני השקיע רבות בכאוס העיראקי לאחר מותו של הנשיא הרודן סדאם חוסיין ב-2003, והורה לכוחות המיליציה שלו לפתוח בהתקפות נגד כוחות ארה"ב במדינה. כאשר התקפות אלו התגברו בסוף 2019, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הורה על חיסולו, מה שהיווה מכה קשה למשטר.

סלאמי המשיך והדגיש את ההתקפות נגד ישראל. "בימים אלה יורדת אש על ישראלים מעזה, אבל הציונים לא מסוגלים לעשות כלום וחסרי אונים, וגם אמריקה עזבה את האזור".

ההצהרה של סלאמי מגיעה כאשר ארה"ב וישראל נמצאות בשיתוף פעולה הדוק בענייני מודיעין, ועורכות תרגילים צבאיים משותפים גדולים. סלאמי גם הזהיר כי "אף אחד לא יכול למנוע את הסחר הימי שלנו, ואם זה יקרה, אנחנו נסגור חשבונות בכל מקום בעולם".

"ניגריה כל כך שמחה לראות את היום הזה, את המבצע להפרדת התאומות המאוחדות האלה, ואני כל כך שמח גם בשם הממשלה של ניגריה להצהיר שאנחנו מצפים למבצע מוצלח מאוד. אנו מודים לצוות הרפואי בראשות ד"ר אל-ראבעה ולכל הצוות המעורב בניתוח הזה. יהי רצון שאללה יברך אותם, יברך את המאמצים, יברך את הממלכה, ויברך את כל תושבי ערב הסעודית. ניגריה לעולם תישאר אסירת תודה על המעשה ההומניטרי האדיב הזה".

השגריר הוסיף: "אנו מבינים שמספר שלבים בוצעו בהצלחה ומצפים לסיים בהצלחה את השלבים הנותרים".

קאסם סולימאני איראן ארה''ב משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד