ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מפגש רודנים

פסגת הליגה הערבית: אסד עקץ את טורקיה ותקף את ישראל

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד שרצח מעל חצי מיליון מאזרחיו, תקף את ישראל: "יש לדון בסוגיות רבות שמאיימות על העתיד שלנו, ביניהן הפשעים של הישות הציונית הדחויה". אבו מאזן: "הכנופיות הציוניות ביצעו ב-48' יותר מ-51 מעשי טבח מתועדים בידינו והרסה יותר מ-530 כפרים פלסטיניים"

פסגת הליגה הערבית: אסד עקץ את טורקיה ותקף את ישראל
בן סלמאן עם הנשיא אסד צילום: משרד החוץ הסעודי

בנאום בפסגת הליגה הערבית בסעודיה ביום שישי התייחס יורש העצר הסעודי בן סלמאן לסוגיה הפלסטינית: "היא הסוגייה המרכזית של מדינות ערב. הממלכה לא תתעכב במתן סיוע לעם הפלסטיני בהשבת אדמותיו והקמת מדינה עצמאית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים".

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד: "יש לדון בסוגיות רבות שמאיימות על העתיד שלנו, ביניהן הפשעים של הישות הציונית הדחויה ע"י מדינות ערב נגד העם הפלסטיני הנאבק, לצד סכנת הרעיון העות'מאני המתפשט. יש לפתח את מערך העבודה בליגה הערבית ואת כלי העבודה כדי שיתאימו להווה. עלינו למנוע את ההתערבות החיצונית בעניינים הפנימיים של מדינות ערב".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן: "הכנופיות הציוניות ביצעו ב-48' יותר מ-51 מעשי טבח מתועדים בידינו והרסה יותר מ-530 כפרים פלסטיניים, הנרטיב הציוני מתכחש לנכבה ולפשעים שבוצעו נגד העם הפלסטיני. אנו מגנים את המשך הפגיעה במקומות הקדושים וקוראים לקהילה הבינלאומית להעמיד את ישראל לדין על פשעיה נגד בני עמנו וההפרות של החוק הבינלאומי ולספק לנו הגנה בינלאומית. אנו נמשיך בדרך המאבק שלנו מול התוקפנות הישראלית ובמאמצים הדיפלומטיים על מנת להשיב את זכויות בני עמנו, נמשיך לקרוא להשיג חברות מלאה באו"ם. אנו מקווים שבית הדין הבינלאומי יוציא פסק דין נגד החוקיות של המשטר שהקימה ישראל, מדינת הכיבוש והאפרטהייד, על אדמת פלסטין".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי: "עקבנו בצער ובכאב אחר ההסלמה חסרת האחריות הישראלית בשטחים הפלסטיניים ומה שקרה ברצועת עזה, מצרים ממשיכה לקיים מאמצים להביא לרגיעה, אבל אנו מזהירים שהמשך ניהול הסכסוך באופן צבאי וביטחוני יוביל לתוצאות הרות אסון עבור שני העמים הפלסטיני והישראלי. אנו נאחזים בבחירה האסטרטגית לשלום צודק ומלא ע"ב היוזמה הערבית וההחלטות הבינלאומיות והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים".

מלך ירדן, עבדאללה השני, בנאום בליגה הערבית: "הסוגיה הפלסטינית היא במוקד ההתעניינות שלנו, אין מנוס מפתרון צודק ומלא שלא יתגשם אם העם הפלסטיני לא יזכה להקים מדינה עצמאית בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים. השלום לא יתגשם לצד המשך בניית התנחלויות והחרמת אדמות והריסת בתים וגירוש הפלסטינים מבתיהם והריסת כל סיכוי לפתרון שתי המדינות. החלופה לכך תציב את האזור כולו על ציר הסכסוך המתמשך. יש לכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי במקומות הקדושים בירושלים, לשמור על הזהות הערבית האסלאמית-נוצרית שלה ולכבד את האפוטרופוסית הירדנית".

הנאומים פורסמו בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'.

רועי קייס ראש תחום ערבים ב'כאן חדשות' ציין כי "שתי מדינות שלא נאמו במהלך פסגת ג'דה - קטאר והאמירויות שאותה ייצג בפסגה סגנו של נשיא המדינה, השייח' מנסור בן זאיד".

עוד דווח, כי אמיר קטאר עזב את פסגת הליגה הערבית טרם נאומו של אסד. קטאר כידוע מהמתנגדות הבולטות לנרמולו. כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד דיווחו כי הייתה לחיצת יד בין השניים ואף שיחה.

 

ירדן מצרים סעודיה סוריה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד