י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צאו והתפרנסו זה מזה"

לראשונה בהיסטוריה: מאות בועידת העסקים של קרית יערים

מדובר ביוזמה חדשנית ומהפכנית של ראש המועצה יצחק רביץ, שנועדה לעודד את התושבים לבצע קניות ביישוב. נשאו דברים: שר הדתות מיכאל מלכליאלי, סגן שר התחבורה אורי מקלב, מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב, מומחים לפיתוח עסקים, מנטורים ועוד. במהלך הועידה הוכרז על מבצע ייחודי במהלכו ירכשו התושבים זה מזה, ויכנסו להגרלות על פרסים יקרי ערך. "צאו והתפרנסו זה מזה"

לראשונה בהיסטוריה: מאות בועידת העסקים של קרית יערים
ועידת העסקים של קרית יערים צילום: שלומי כהן

לראשונה בהיסטוריה, מאז הקמת היישוב קרית יערים לפני כארבעים שנה, התקיימה ועידת העסקים לכלל בעלי העסקים ונותני השירותים ביישוב, על מנת לחזק את הקשר ביניהם, ולגרום לחיזוק הקניות של התושבים בתוך היישוב.

עד כה, רבים מהתושבים נוהגים לערוך את רכישותיהם מחוץ לעיר, כמו בירושלים ובית שמש, ובכך גורמים להחלשת כוחה הקניה היישובי. ראש המועצה יצחק רביץ החליט לשנות מוסכמות ולחולל שינוי תודעתי מהפכני. לשם כך יזם את ועידת העסקים הראשונה, שהתקיימה לאורך יום שלם, ואירחה כבוד שרים ואישי ציבור, כמו גם מנטורים ואנשי עסקים בכירים.

את הועידה פתח סגן השר אורי מקלב שסיפר על ההתפתחות המדהימה של טלזסטון בשנים האחרונות, ועל המהפכה שמוביל בה ראש המועצה בכל התחומים. הוא ציין לשבח את הטיפוח והגינון, "עד שאפילו בסביון באים ללמוד מטלזסטון". מקלב שיבח את הרעיון החדשני לקיים ועידת עסקים לתושבי היישוב, ובכך לשמור על הכסף המקומי בבית במקום לפזר אותו בחוץ.

"אני יוצא מגדרי מהתפעלות ממה שנעשה כאן ביישוב" אמר מקלב, "הניקיון, הפריחה והשגשוג. זה אומר שיש פה דרך אחרת לגמרי. ברמה אחרת לגמרי. אני יכול להעיד שבמשרדי הממשלה רואים את זה ומעריכים מאוד את הדרך הזו".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי אמר כי כאשר הוזמן לועידת העסקים של טלזסטון, הוא חשב שמדובר בהלצה. "בסך הכל מדובר ביישוב קטן יחסית. אבל כאשר הלכתי לברר את הנושא, הבנתי עד כמה מדובר בדרך ארוכה, שהוכיחה את עצמה בכל הכוח. ראש המועצה מחולל פה מהפכה של ממש. הרעיון של ועידת עסקים במגזר החרדי הוא דבר גדול. הגיע הזמן להוכיח שגם בעסקים אנחנו מבינים, ואנחנו יודעים טוב מאוד איך לבנות את המערך הזה, לא פחות טוב ממה שיודעים במקומות אחרים. אני מאחל לראש המועצה הצלחה, ומקווה שתהיה גם ועידה שניה ושלישית".

מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב אשר שימש בעבר כמנכ"ל עיריית ירושלים חלק עם מאות בעלי העסקים את רשמיו האישיים מתקופות שונות בקריירה שלו. הן במרש הכלכלה והן בעיריית ירושלים. "מה שנעשה כאן, זה ברמה גבוהה מאוד. לא רואים דברים כאלו, גם במקומות גדולים יותר מבחינה מוניציפאלית. אני מעריך מאוד את מה שעושה כאן ראש המועצה, ושמח בשביל התושבים שזוכים לשירותים ברמה הכי מקצועית שיש".

את דבר הועידה הביא ראש המועצה יצחק רביץ שביאר בהרחבה את דברי חז"ל על בקשת עם ישראל מדודו המלך לסייע להם בפרנסה, ואת תושבתו "צאו והתפרנסו זה מזה". הוא ביאר כי חכמי ישראל גם הם ידעו שאפשר להתפרנס זה מזה. אבל טענתם הייתה, שלקנות אחד אצל השני זה יותר יקר... על כך אמר דוד המלך ע"ה, אם תרכשו אחד מהשני, בהכרח תוכלו להוזיל מחירים. ככה עובד השוק. זה הרעיון שמאחורי התשובה.

לאחר מכן הכריז על פתיחת הקמפיין שימשך עד חגי תשרי בס"ד. במהלכו ירכשו התושבים מבעלי העסקים ביישוב, ויכנסו להגרלות על סכומי כסף, שגם הם יהיו מיועדים לרכישה בתוך היישוב. כמו"כ, בסיום הקמפיין, יזכה אחד הרוכשים בנופש לסוף שבוע יוקרתי בצפון, כולל כל ההוצאות הנלוות לכך.

הקמפיין זכה לתשואות רחבות מבעלי העסקים שהרגישו כי יש מי שמקשיב להם, שומע את מצוקתם ונכון לסייע להם בכל זמן ועת כדי להתפתח ולשגשג לגבהים חדשים.

בהמשך התקיימו פאנלים והרצאות ממנטורים העוסקים בפיתוח עסקי לסוגיו. כמו כן התקיימה הרצאה מיוחדת לנשים, ולאחר מכן חתמו הנאספים את הועידה היוקרתית בארוחת צהריים מפוארת. יצויין, כי בהוראת ראש המועצה כל שלבי ההפקה, העיצוב, הארוחות וכו', הכל הוזמן מבעלי עסקים מקומיים כחלק מהקמפיין החדש.

מאות בעלי העסקים יצאו מהועידה בתחושה מספקת ובתקווה כי אכן הקמפיין הנועז והחדשני יפרוץ להם דרך לשגשג בעסק הפרטי שלהם, ולאפשר התרחבות והתפתחות לכלל התושבים בטלזסטון.

טלז סטון קרית יערים עסקים יצחק רביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד