כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מאבקי השבת בחריש

אישה התלוננה שהותקפה, שני חרדים נעצרו: "בתו של מתנדב, ניגוד עניינים חמור"

השניים נעצרו לאחר שאישה טענה כי הותקפה במהלך מחאה נגד פתיחת משחקייה בשכונה בעיר | עורך דינם של העצורים: "מדובר באישה פרובוקטיבית שהטרידה מפגינים, ירקה בפניהם ואף הצמידה לאוזניהם רמקול. מאחר ואביה משמש בעצמו כשוטר מתנדב, מדובר בניגוד עניינים"

שוטרים בחריש, ארכיון
שוטרים בחריש, ארכיון צילום: באדיבות המצלם

שני חרדים תושבי חריש נעצרו היום (שבת) בחשד שתקפו אישה, בזמן מחאה נגד פתיחת משחקייה (ג'ימבורי) בשכונה המעורבת בצוותא במהלך השבת. לפני המשטרה, השניים חשודים במעורבות בתקיפה של תושבת המקום והפרת הסדר הציבורי בעיר. במשטרה ציינו כי צפויים מעצרים נוספים. האישה, שלפי המשטרה סובלת משבר ברגלה, פונתה לבית החולים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע לאירועים היא מחאה קבועה שמתקיימת מדי שבת סמוך למשחקייה, שלפי התושבים החרדים הפעלתה פוגעת ברגשותיהם. התושבים סיפרו כי מתפללים בודדים נוהגים לרדת לאחר תפילת מנחה ולמחות נגד המשחקייה, באמצעות קריאות 'שאבעס' ושירי שבת.  לטענת המפגינים, מדובר במחאה שקטה ולא אלימה. אלא שהשבת, באופן חריג, התפתח עימות בין כמה מהמפגינים לתושבת העיר. לטענתם, מדובר בתושבת שבאופן קבוע מעוררת פרובוקציות והפעם אף ירקה עליהם והצמידה רמקול לאוזניהם.

"מחקירה מהירה של שוטרי תחנת עירון עולה כי היום הגיעו מספר חשודים חרדים תושבי העיר למקום, והחלו מפירים את הסדר הציבורי במקום ומטרידים בהתנהגותם את הנוכחים לאחר שאלו חיללו השבת לדבריהם", מסרה המשטרה בעקבות האירועים. "שוטרי תחנת עירון שהגיעו למקום, הפרידו בין הניצים ועצרו 2 חשודים תושבי העיר בשנות ה-30 לחייהם בחשד לתקיפת אישה במקום ופציעתה באורח קל וכן בחשד להפרת הסדר הציבורי".

יצוין כי בשנה האחרונה הובילה תחנת משטרת עירון מפגשים בין הצדדים בניסיון לגשר על הפערים, אך חיכוכים מעין אלו נרשמים מעת לעת, בעיקר באזור המעורבים של העיר.


עו"ד ליטווק

עורך דין מיכאל ליטווק המייצג את העצורים מסר: "במהלך השבת הגיעו עשרות חרדים להביע את מחאתם על פתיחת ג'ימבורי בשכונה, שרו למשך 10 דק' שירי שבת והמשיכו לתפילות מנחה. במהלך המחאה אישה פרובוקטיבית שבעבר אף עוכבה, הטרידה את החרדים שהגיעו למקום, נגעה בהם, הציגה בפניהם תמונות פרובוקטיביות, ירקה על פניהם ואף הצמידה לאוזניהם רמקול".

"למרות זאת, המפגינים שמרו על איפוק. אותה מפגינה הגדילה לעשות (שבמקרה אביה שוטר מתנדב בתחנת עירון) וטענה שהותקפה. על בסיס תלונה זו נעצרו מספר אברכים. מאחר ואביה של המתלוננת משמש בעצמו שוטר מתנדב בתחנת עירון מדובר בניגוד עניינים חמור של תחנת עירון ואנחנו דורשים את העברת החקירה למרחב אחר. בנוסף תוגש תלונה רשמית בקרוב", הוסיף עורך דין ליטווק.

חריש הפגנה חילולי שבת ג'ימבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד