ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אין לי שליטה מלאה"

דרישות התקציב של 'אגודה': המסר שהעביר נתניהו על סמוטריץ'

ראש הממשלה טען בפני גורמים באגודת ישראל כי מכיוון ששר האוצר אינו ממפלגתו אין לו עליו שליטה מלאה. בן גביר שמע גם הוא דברים דומים מראש הממשלה. בלשכת נתניהו מכחישים את הציטוט המיוחס לו

דרישות התקציב של 'אגודה': המסר שהעביר נתניהו על סמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרישות התקציב של אגודת ישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להעביר מסר בימים האחרונים במהלך פגישה עם גורמים באגודת ישראל כי מכיוון ששר האוצר אינו ממפלגתו אין לו עליו שליטה מלאה.

על פי דיווח ב'ישראל היום', נתניהו אמר לגורמים: "אין לי שליטה מלאה בשר האוצר, הוא לא מהליכוד". נתניהו ניסה להסביר כי הוא לא יכול לכפות מהלכים על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מאחר והוא לא במפלגתו. 

בנוסף, במהלך הפגישה דובר על כך שזו הייתה טעות למנות שר אוצר שלא מהליכוד, לאור משברים מהסוג הזה. בלשכת נתניהו מכחישים את הציטוט המיוחס לו.

יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר שמע גם הוא דברים דומים מראש הממשלה. בן גביר לא מאיים באופן מובהק שלא יתמוך בתקציב, והוא נותר עמום.

בן גביר מאשים כי דרך המשרד של סטרוק, סמוטריץ' העביר תקציבים רבים למגזר הדתי־לאומי בלבד אך לא נתן לנגב ולגליל. "סמוטריץ' נהיה שר אוצר על קולות הנגב והגליל. הוא לא יכול לפעול רק סקטוריאלית", אמרו גורמים בעוצמה יהודית.

במפלגתו של בן גביר יש שתי גישות. האסטרטג נבו כהן טוען כי במידה והם לא יקבלו את כל דרישתם לתוספת של 700 מיליון שקלים לנגב ולגליל - אין על מה לדבר עם הממשלה.

לצד זאת יש את עמדת ראש המטה של בן גביר, חנמאל דורפמן, אשר סובר כי ניתן להתפשר גם על 350 מיליון. במפלגה של סמוטריץ' דוחים את טענות בן גביר, ומסבירים כי הוא קיבל מיליארד שקלים למשרד הנגב והגליל, ואף יותר מכך.

 

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ תקציב המדינה אגודת ישראל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד