כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת אירוע של ה-OECD

סמוטריץ' פועל לתאם פגישות עם בכירים צרפתים - ללא הצלחה

יו"ר הציונות הדתית צפוי להשתתף בצרפת בכינוס השנתי של מדינות ה-OECD. במקביל, למרות ניסיונותיו, גורמים במשרד החוץ של צרפת אומרים כי סמוטריץ' יתקשה להיפגש עם נציגים צרפתים רשמיים מחוץ לכנס עצמו

סמוטריץ' פועל לתאם פגישות עם בכירים צרפתים - ללא הצלחה
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרי האוצר של מדינות ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, צפויים להשתתף בכינוס השנתי שייערך במטה הכללי של הארגון בפריז ב-7–8 ביוני.

ישראל הצטרפה לארגון בשנת 2010, ובארגון חברות 38 מהמדינות המפותחות, שמייצגות יחד 60% מהתוצר הלאומי בעולם מי שייצג את ישראל השנה בכנס יהיה שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.

אלא שגורמים במשרד החוץ של צרפת, אומרים כי סמוטריץ' יתקשה להיפגש עם נציגים צרפתים רשמיים מחוץ לכנס עצמו. אותם גורמים סיפרו כי לשכתו של השר ניסתה לקבוע עבורו פגישות עבודה מחוץ לכנס, בין היתר עם שר האוצר של צרפת ברונו להמר, וכן עם בכירים בעיריית פריז.

מלשכתו של שר האוצר הצרפתי נמסר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "פגישה בין השר לבין מר סמוטריץ' אינה מתוכננת". בעיריית פריז בחרו שלא להגיב.

נזכיר כי סמוטריץ' הגיע לפני כחודשיים לביקור שהוגדר כפרטי בפריז, ונשא דברים בטקס לזכרו של פעיל הליכוד ז'ק קופפר ז"ל, שנפטר לפני כשנתיים.

הביקור עורר סערה, כאשר על דוכן הנואמים בו נשא דברים התנוססה מפת "ארץ ישראל השלמה" שכוללת גם את שטח ירדן כשטח מדינת ישראל, בנוסף הכריז בנאומו: "אין דבר כזה עם פלסטיני, ואת האמת הזו צריכים לשמוע גם בארמון האליזה וגם בבית הלבן".

בתגובה, משרד החוץ הצרפתי כינה את דבריו "מקוממים וחסרי אחריות", ואת מפת ישראל המורחבת - "פרובוקציה".

כשבוע לאחר מכן הבהירו מקורות צרפתים רשמיים: "צרפת נמנעת מפגישות עם השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'".

בלשכת שר האוצר בחרו שלא לענות על השאלה מהו לוח הפגישות שצפוי לשר בכינוס או מחוצה לו.

בצלאל סמוטריץ צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד