כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קו אדום של פוטין

הבכיר האסטוני: "המערב צריך לסייע לשחרר את חצי האי קרים"

שר ההגנה של אסטוניה, החברה בברית נאט"ו, הצהיר כי "חצי האי קרים הוא קו אדום עבור הנשיא הרוסי פוטין", אך עם זאת הבהיר כי זכותה המלאה של אוקראינה לשחרר בחזרה את חצי האי משליטתה של רוסיה, וכי מדינות המערב צריכות לספק לה את מלוא התמיכה בנשק ובייעוץ אסטרטגי כדי להשיג את מבוקשה

פיצוץ גשר באי קרים בשנה שעברה
פיצוץ גשר באי קרים בשנה שעברה צילום: מתוך טוויטר

שר ההגנה של אסטוניה אמר בראיון למגזין 'ניוזוויק' כי: "המערב צריך לסייע בנשק וייעוץ לאוקראינה גם לצורך שחרור חצי האי קרים". שר ההגנה האנו פבקור הדגיש, כי "האזור תופס מקום חשוב מאוד במיתוס הלאומי של פוטין", הסביר פבקור בשיחה שתורגמה לעברית על ידי העיתונאי שחר ברדיצ'ובסקי. הוא ציין כי כיבוש חצי האי ב-2014 סימלה עבור הפיקוד הבכיר חידוש האמון והיכולת של מוסקבה.

כמו כן, הדגיש כי אין למנוע מאוקראינה לבצע מתקפה בחצי האי קרים, וכי אין צורך לחשוש מהנשק הגרעיני של מוסקבה. לדבריו, למדינות החברות בנאט"ו יש את הערוצים המקובלים שבאמצעותם ניתן להזהיר את הקרמלין מפני שימוש בנשק גרעיני, וכי הנשק לא אמור לערער את תמיכת המערב באוקראינה. "התפקיד שלנו הוא לעזור לאוקראינים ולדאוג שהם אכן יכולים לבצע את המהלכים המתוכננים בשדה הקרב, ולא לדאוג ממה שהקרמלין יעשה", הוסיף.

"אוקראינה צריכה להחזיר לעצמה את כל השטחים שנכבשו על ידי מוסקבה", הוא טוען בתוקף. "בהתבסס על המידע שיש לנו, חצי האי קרים הוא בהחלט קו אדום עבור פוטין, אך אנחנו לא יודעים עדיין מה המשמעות הזו אומרת בפועל. אנחנו גם לא יודעים בשלב זה האם אוקראינה מוכנה לכבוש את קרים, ומה יהיה מצבו של הצבא הרוסי, אולי גם לא יהיה נגד מי להילחם, ואולי תהיה בכלל מפולת במוסקבה".

שר ההגנה האסטוני הוסיף כי אין להפעיל על אוקראינה לחץ להתקדם במהירות, וכי מדינות המערב התומכות בה צריכות להבין שאת הקצב צריכים לקבוע האוקראינים בעצמם. "המתקפה הזו תהיה חשוב מאוד", אמר על 'מתקפת האביב' האוקראינית הצפויה לצאת לדרך בימים אלו, "כולנו מבינים זאת, אך בואו לא נפעיל יותר מדי לחץ על האוקראינים. אימנו חיילים אוקראינים באירופה, אנו שולחים סיוע צבאי לאוקראינה, צריך לקוות שהכול יהיה מוצלח ככל שניתן. אך חשוב לזכור, קו החזית נמצא בעומק של 800 עד 900 ק"מ, כשבאזור יש בין 12 ל-13 חטיבות של הצבא הרוסי, מדובר ביותר מ-300 אלף רוסים. לכן, אני מאמין שאנחנו צריכים להוריד את ההתלהבות מהמתקפה, ולתת לאוקראינים לעבוד בשקט".

האי קרים אסטוניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד