כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"גזר דין מוות"

"השרים התעמתו בדיון על הגדרת "אזורי עדיפות לאומית

שרי הממשלה התעמתו סביב ההצעה להגדיר "אזורי עדיפות לאומית". במפלגת הציונות הדתית הודיעו כי הם מתנגדים להצעת משרד השיכון. סטרוק: "אנחנו מאבדים שטח בלב הגליל, שהוא פשוט יימחק". לוין: "איננו יכולים לחיות עם ההחלטה הזו"

"השרים התעמתו בדיון על הגדרת "אזורי עדיפות לאומית
ישיבת ממשלה במנהרות הכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות בישיבת הממשלה סביב ההצעה להגדיר "אזורי עדיפות לאומית". במפלגת הציונות הדתית הודיעו כי הם מתנגדים להצעת משרד השיכון שנוספה לסדר היום זמן קצר לפני שבת. מטרתה ההצעה היא להגדיר אילו יישובים יוכרו כאזורי עדיפות לאומית. כך דווח ב'ישראל היום'.

השרה אורית סטרוק התייחסה בישיבת הממשלה להצעה ואמרה: "אנחנו מאבדים שטח בלב הגליל, שהוא פשוט יימחק כי אנשים לא יחיו לנצח, ולזוגות צעירים, גם אם הם הכי אידיאליסטים בעולם, אין שום אפשרות לבנות את ביתם במקום שהוא כ"כ יקר".

גם השר יריב לוין התנגד בתוקף להצעה ואמר: "איננו יכולים לחיות עם ההחלטה הזו, שהיא גזר דין מוות ליישובי הגליל. היא לא מייצרת עדיפות לאומית אלא פוגעת בו".

שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף דיבר אף הוא נגד החוק. בהמשך לכך, שרת ההתיישבות אורית סטרוק פנתה לנתניהו והבהירה כי "אזור התיישבות שהופך לנמק. רק אתה יכול להציל את האזור הזה". 

למרות התנגדות השרים, שר השיכון גולדקנופף טען כי הנושא מצוי בתחום אחריותו. למרות זאת, נתניהו הדגיש כי מדובר ב"נושא לאומי שראש הממשלה צריך לנהל. מדובר בנושא בעל היבטים לאומיים וזו אחת ההחלטות החשובות שהממשלה הזו העבירה, אם לא החשובה ביותר".

בתגובה לדברי השר גולדקנופף כי זו פגיעה בסמכויותיו, השיב נתניהו: "לא פוגעים בסמכויות שלך, אבל אם אתה רוצה לא נעביר שום החלטה".

בסופו הדיון הוחלט על הקמת צוות שרים בראשו יעמוד נתניהו וחברים בו נציגי השרים גלנט, סמוטריץ', גולדקנופף, סטרוק וורסלאוף. הצוות יבחן את מפת אזורי העדיפות הלאומית שהציע משרד השיכון. יצוין כי זו הפעם השניה שהממשלה דוחה את ההחלטה בסוגיה.

ישיבת הממשלה יריב לוין אורית סטרוק הציונות הדתית יצחק גולדקנופף יצחק וסרלאוף בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד