ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סמוטריץ' נטש בזעם

מעבירים תקציב: מסתמן פתרון למשבר מול שרי 'אגודת ישראל'

המשבר בקואליציה מול 'אגודת ישראל' בעקבות דרישות התקציב שלה קרוב לסיום. בכירי האוצר העבירו לאגו"י הצעה ולפיה הכסף לחינוך יועבר אבל על חשבון תקציב אחר שמיועד לחרדים. במקביל, שר האוצר נטש ישיבה אצל נתניהו בזעם אחרי שדרש ממנו לעמוד בהתחייבויות לחרדים

השרים גולדקנופף ופרוש
השרים גולדקנופף ופרוש צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המשבר בקואליציה מול מפלגת אגודת ישראל בעקבות דרישות התקציב שלה קרוב מאוד לסיום. כך דווח ב'כאן חדשות'. במסגרת סיום המשבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחייב להביא את הכסף ומנהל שיחות עם משרד האוצר על הדרך שבה הכסף יעבור.

ההסכמה היא שהתקציב לא ייפתח. על פי דיווח ב'חדשות 13', בכירי האוצר העבירו לאגודת ישראל הצעה ולפיה הכסף לחינוך יועבר אבל על חשבון תקציב אחר שמיועד לחרדים.

בתוך כך, באחת השיחות שהתקיימה לאחרונה בין אנשי אגודת ישראל לנתניהו וסמוטריץ', שר האוצר נטש ישיבה אצל ראש הממשלה בזעם גדול אחרי שדרש ממנו לעמוד בהתחייבויות לחרדים.

נתניהו הציג לשר האוצר מספרים ביחד עם גורמים חרדים וסמוטריץ' הבהיר כי הוא לא מוכן למספרים האלו בשום אופן. לאחר שנתניהו לחץ אותו, אמר שר האוצר, "לא מעניין אותי מה שכתבת כאן איתי לא עובדים ככה, תכתוב מה שאתה רוצה ואני אחתום".

ואכן לטענת שני מקורות זה מה שקרה. ראש הממשלה כתב מספרים יחד עם מזכיר הממשלה יוסי פוקס וסמוטריץ' חתם למרות הזעם גדול. לאחר מכן שר האוצר נטש את הישיבה ולא ענה לטלפונים.

 

תקציב המדינה בצלאל סמוטריץ אגודת ישראל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד