כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
על כל טיפה

עד דלא ידע? במשרד התחבורה משנים את ההגדרות של נהיגה בשכרות

לצד ההגדרה שקובעת שגם מי שלקח לגימה קטנה של אלכוהול בעודו נוהג יחשב אוטומטית כשיכור, ישנן גם הקלות • כל הפרטים על הסעיפים החדשים בחוק

עד דלא ידע? במשרד התחבורה משנים את ההגדרות של נהיגה בשכרות
נהג שיכור צילום: ניוזפרס בריטניה

משרד התחבורה נערך לשינוי של התקנות אשר קובעות מיהו שיכור, כך עולה מתוכנו של שינוי לתקנות התעבורה שבמשרד התחבורה העבירו לשלבי אישור. על פי עיקרי התקנות כפי שפורסמו ברשומות מדינת ישראל, במשרד התחבורה נערכים להחמרה של תקנות מסוימות אשר קובעות מיהו שיכור בנהיגה. התקנות נוסחו בשיתוף עם משרד הבריאות.

כך, לפי עיקרי הדברים כל נהג אשר יתפס כשהוא שותה משקה משכר תוך כדי נהיגה יוגדר כ"שיכור" – וזאת גם אם הוא לא צרך כמות משמעותית של אלכוהול, כלומר גם מי שלקח "שלוק" קטן של יין בעודו נוהג- נחשב לשיכור. לפי לשון התקנות: "השותה משקה משכר תוך כדי נהיגה הוא "שיכור" כהגדרתו בפקודה, ובהתאם עובר עבירה של נהיגה בשכרות, ואין רלוונטיות לשאלה מה ריכוז האלכוהול בגופו. מוצע לקבוע לצורך זה, שהריכוז הרלוונטי הוא חצי מיליליטר אלכוהול למאה מיליליטר משקה, בדומה לחקיקה בארצות הברית".

לצד ההגדרה שקובעת שגם מי שלקח לגימה קטנה של אלכוהול בעודו נוהג יחשב אוטומטית כשיכור, יש גם הקלות. כך, לפי לשון התקנות החדשות יכנס לתוקף סעיף שמבטל את מה שמכונה "התנעת הרכב על ידי שיכור". עד עכשיו, כל מי שהתניע רכב בעודו שיכור נחשב למי שנוהג תחת השפעת אלכוהול ואינו כשיר לנהיגה. אבל כעת התקנות משתנות דווקא בגלל מקרים שבהם למשל פלוני נכנס למכונית כשהוא שיכור- אבל רק רוצה להתניע את המנוע כדי להתחמם קצת ולישון עד שהשכרות תעבור – ולכן התקנות קובעות שדווקא מותר להתניע את המכונית בזמן שכרות, אבל אסור בתכלית האיסור לנהוג בה כמובן. לפי לשון התקנות: "מאחר ואין סכנה ברכב עומד בלי תנועה כשמנועו דולק, אף אם מי שהפעיל את המנוע היה שיכור, ומאחר וברגע שהוא יזיז את הרכב ממקומו הוא ייכנס בגדר "נוהג" ולעבירת הנהיגה בשכרות, מוצע לבטל הוראה זו".

נהג שיכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד