י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במקביל לדיוני המליאה

מעבירים תקציב לאברכים: הסיכום של הליכוד עם 'אגודת ישראל'

הושג הסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳ לבין סיעת יהדות התורה. על פי ההסכם, מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח | אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, תקציב שישלים את הפער בתשלום החודשי של משרד הדתות

מעבירים תקציב לאברכים: הסיכום של הליכוד עם 'אגודת ישראל'
אילוסטרציה צילום: דוד זר

תם המשבר: הושג הסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳ לבין סיעת יהדות התורה. בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון ש״ח.

בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

כעת נותר לראש הממשלה נתניהו לפתור את המשבר מול מפלגת עוצמה יהודית הדורשת עוד תקציב למשרד הנגב והגליל. 

כזכור, הדיון על תקציב מדינת ישראל החל הבוקר (שני) בצל המשבר מול אגודת ישראל ועוצמה יהודית. הדיון על אישור תקציב 2024-2023 החל בשעה 09:00 וההצבעות עליו אמורות להתחיל מחר בערב בשעה 21:00.

כפי שפורסם, במהלך המשבר שיגר שר השיכון, יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, מכתב ליו"ר דגל התורה משה גפני - בו דרש כי עד שלא יסודר התקציב שהובטח בהסכם הקואליציוני, סיעת יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב במליאת הכנסת.

המכתב מגיע אחרי ישיבה שהתקיימה אמש, ובו גפני נדרש להתייצב למאבק ולהשמיע את קולו בנושא.

במכתב נכתב: "במשא ומתן שהתנהל מול סיעת הליכוד דנו במשותף במספר נושאים מרכזיים כמו מעמדם של בני הישיבות, חוק הגיוס שעד כה לא הוסדר, תקציבי הישיבות והכוללים רטרואקטיבית, מוסדות מוכש"ר, מוסדות פטור ותשלומי שכירויות".

עוד נכתב כי "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני שנחתם אך לפני מספר חודשים בין יהדות התורה לליכוד. הסכם שאמור להעניק לציבור הבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירות". גולדקנופף ציין כי בכמה נושאים נרשמה הצלחה, אך אין זה מספק עבור יתר הנושאים שלא הושגו.

ב'אגודת ישראל' קראו לכלל חברי 'יהדות התורה' לא לתת יד לתקציב

"אנחנו מתריעים מראש כי אי יישום ההסכם המלא הנוגע לתהליכי הישיבות והכוללים, יפגע חלילה ביכולת הפיננסית של עולם התורה ועלול להשפיע ישירות על מאות אלפי עמלי ולומדי תורה בכוללים ובישיבות. על כן, בקשתנו ודרישתנו הנחרצת שכולנו - סיעת יהדות התורה - לא ניתן ידינו לתקציב כזה", נכתב.

"עד לתיקון המצופה של כלל הסעיפים הנ"ל, הרי שניאלץ להצביע נגד התקציב", הוסיף גולדקנופף. "עלינו להבהיר לראש הממשלה שאין לו מנדט להתעלם מההסכם הקואליציוני".

 

יהדות התורה אגודת ישראל בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד