כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נשתף פעולה ונצליח לסייע לחולים"

ראשי למענכם' התארחו במטה חברת הסטארט-אפ הישראלית

מנכ"ל P-Cure בסיור עם ראשי 'למענכם': "הטיפול המהפכני בפרוטונים משנה חיים ומשפיע על איכות החיים של חולים קשים"

ראשי למענכם' התארחו במטה חברת הסטארט-אפ הישראלית
ראשי למענכם בביקור בחברת P-Cure צילום: באדיבות המצלם

ראשי ארגון 'למענכם' התארחו השבוע במטה חברת הסטארט-אפ הישראלית  P-Cure במודיעין, במטרה לבחון שיתופי פעולה עם המרכז המוביל בתחום ההקרנות בפרוטונים.

הקרנת פרוטונים היא סוג של רדיותרפיה חיצונית הנקראת תרפיית חלקיקים, שבעזרתה ניתן לטפל במחלת הסרטן. ההקרנה מתבצעת עם אלומת פרוטונים אל עבר אזורי רקמה חולים. הקרנת פרוטונים מאפשרת טיפול בטווח צר ורמת דיוק גבוהה יותר בהשוואה לסוגי רדיותרפיה אחרים וזאת בניגוד לטיפולים המקובלים כיום.

מנכ"ל החברה מר מיכאל מאראש הציג ליו"ר למענכם וחתן אות הנשיא הרב יוסי ערבליך את היתרונות הרבים במכשור של P-Cure, שבניגוד לציוד טיפול בפרוטונים שדורש שטח ענק וגבוה, המערכת של P-Cure קומפקטית למדי, ובכך מסוגלת לצמצם את העלויות. בנוסף, הסביר מאראש, זווית הטיפול שמתבצעת כשהמטופל בישיבה ולא בשכיבה, מסייעת להגברת יעילות הטיפול ואמורה להפחית את הנזק הקליני שנגרם מטיפול ברדיותרפיה. יצויין כי מכשיר הקרינה של החברה קיבל לאחרונה אישור לטיפול בחולים מה-FDA.

מרכז הפיתוח והייצור של החברה, מציג טכנולוגיה חדישה בעולם וכיום נערכים בו ניסויים קליניים בשיתוף עם מומחי המרכז הרפואי 'הדסה' בראשותו של פרופ' אהרון פופוביצר ראש המכון האונקולוגי ב'הדסה'.

נכון להיום, טיפול קרינתי בפרוטונים לא קיים בארץ. "הטיפול" מסבירים בחברה, "משנה חיים ומשפיע על איכות החיים של חולי הסרטן בכך שגורם הרבה פחות תופעות לוואי".

במהלך הסיור שוחחו נשיא הארגון פרופ' יוסף פרס וסגנו ד''ר גדי נוימן עם מספר מטופלים במרכז והתרשמו מאוד לשמוע על חווית הטיפול החדשני, שבהשוואה לטיפול הקיים כיום הינו קל יותר מבחינת תופעות הלוואי.

יו"ר למענכם וחתן אות הנשיא יוסי ערבליך: "אין ספק שמרכז הפרוטונים החדש בארץ משנה וישנה את חייהם של חולי סרטן בארץ ובעולם. נכון לעכשיו אין טיפול נגיש בארץ בפרוטונים, אני מאוד מקווה שהרשויות יאשרו את הטיפול בארץ בקרוב לטובת שיפור חייהם של המטופלים בישראל. שמחנו ללמוד את הנושא מקרוב ואני מקווה שנשתף פעולה ונצליח בצוותא לסייע לחולים".

בימים אחרונים ביקרו במרכז מומחים ממרכז הטיפול בפרוטונים באוסטריה יחד עם פרופ' יוג'ין הוג, מגדולי המומחים בעולם בטיפול בפרוטונים ששימש כאורח הכבוד בועידת החדשנות של 'למענכם' שעסקה בעולם רפואה בשנת 2040.

בחברת P-Cure הודו לבכירי 'למענכם' על הביקור ועל פעילותם לאורך כל השנה למען החולים ובני משפחותיהם.

בסיור השתתפו מנהל המערך הרפואי ב'למענכם' ד''ר בני דווידזון, האחות הראשית של הארגון רחל מיכוביץ', סמנכ"לית הארגון אביגיל ברוורמן ומנהלת קשרי החוץ עמית גבע כרמלי.

 

למענכם סטראט אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד