כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סגולה ביום ההילולה

"ישועות מעל לטבע" במעמד התפילה בהילולת ר' חנינא בן דוסא

הקשיים הביטחוניים לא מנעו בס"ד את קיום ההילולה, כאשר בארגון 'חנינא בני' הצליחו בס"ד לקיים את הסגולה ביום ההילולה ולזכות אנשים בישועות מעל לדרך הטבע • וגם: מה עשו המשתתפים בראשות מרן הגרמ"ש אדלשטיין כשנשמעו היריות בסמוך לציון הק'?

"ישועות מעל לטבע" במעמד התפילה בהילולת ר' חנינא בן דוסא
תפילה בהילולת ר' חנינא בן דוסא צילום: באדיבות חנינא בני

בתחושת סיפוק ושליחות , מסכמים בארגון 'חנינא בני' את יום הילולת התנא הק' רבי חנינא בן דוסא זיע"א, שהתקיים בכ"ו באייר, תוך קיום הסגולה הבדוקה למען מאות רבות של יהודים המצפים לישועות.

עקב  המצב הביטחוני הרעוע והעובדה כי ציון קברו של התנא מצוי בכפר עראבה, התאפשרה הכניסה אך ורק בתיאום מראש תוך ליווי ביטחוני, ובמהלך יום ההילולה נכנס ציבור המתפללים אשר ביקש לשפוך שיח בציון הקד' באמצעות ארגון חנינא בני, אשר דאג לכך ע"י תיאום וארגון מול כוחות הביטחון הפרוסים באזור.


תפילת ההילולא • באדיבות חנינא בני

עדות לסכנות הביטחוניות קיבלו המשתתפים בשידור חי. לרגל סיום סדר זרעים בלימוד משניות בעיון, כפי הידוע שכחלק מהסגולה מניין האברכים לומד משניות בעיון, ולאחר קרוב לחמש שנים של לימוד זכו גם  האברכים לסיים את כל סדר זרעים מששה סדרי משנה בדיוק ביום ההילולא. לרגל זאת ערכו נציגי ארגון 'חנינא בני' בראשות מרן הגרמ"ש אדלשטיין, ביום רביעי בלילה מוצאי יום ההילולה את סעודת המצווה לגומרה של תורה ולכבוד ההילולה , בישוב יהודי הסמוך מרחק נסיעה של דקות בודדות מהציון הק'.

לפי התוכנית המקורית היו אמורים המשתתפים לשוב לציון ולבקש שוב על כל יהודי הנצרך לישועה אלא שלקראת סוף הסיום נשמעו צרורות של יריות מנשק אוטומטי מכפר עראבה, בו שוכן הציון, כאשר מפקד התחנה ששהה באותו עת בציון, הזהיר שהיורה נמלט ומסתובב חופשי וסכנת נפשות של ממש להכנס כעת לאזור. עקב הסכנה הגדולה התכנסו כולם בראשות הגרמ"ש אדלשטיין על ההר שממנו נשקף הציון והתפללו ברגש רב בפרקי תהילים פסוק בפסוק לישועת הכלל והפרט.

ארגון 'חנינא בני' מקיים מידי שבוע את הסגולה אשר נמסרה ע"י מרן הגאון הגדול רמ"ש אדלשטיין, ומזכירים את שמות התורמים במעמד הנשגב שנערך בציון הק' ע"י מנין אברכים ת"ח העורכים במקום סדר לימוד מיוחד שבסיומו מעתירים בתפילה ומזכירים את בקשותיהם הפרטיות של כל מי שתורם לארגון המעביר בכל ער"ש חלות ויין לעמלי תורה בכוללי שישי שבת.


תחת אבטחה • באדיבות חנינא בני

סגולה נפלאה זו נמסרה כאמור ע"י מרן הגאון הגדול רמ"ש אדלשטיין שבמכתב מיוחד שכתב בכתב ידו אודות הסגולה , הוא כותב: "בהיות ונודע במסורת ברורה מהקדמונים, מקום ציונו של התנא הקדוש רבי חנינא בן דוסא ואשתו זיעועכי"א אמן, בכפר עראבה שבגליל, ובוודאי שהוא מקום מסוגל לתפילה ולפעול ישועות בכל העניינים. וכבר נושעו רבים בזכותו של התנא הקדוש וכדאיתא בחז"ל (תענית כ"ד)  אר"י א"ר כל העולם ניזון בשביל חנינא בני" וכו"'.

את מכתבו מסיים הגרמ"ש אדלשטיין: "ובטוחני שיועיל הדבר לפעול ישועות אף שלא כדרך הטבע והוא בדוק ומנוסה".

מידי יום מתקבלות עדויות ומכתבים בהם מגוללים התורמים סיפורי ניסים על ישועות שראו לאחר שהצטרפו לסגולה בתרומה למען לומדי התורה. בחודשים האחרונים אף פורסמו ברבים סיפורי ישועה רבים, למעלה מדרך הטבע, של רבים שנטלו חלק בקיום הסגולה ולאחר שזכו וראו ישועה, ביקשו לפרסם אותה ברבים על מנת לזכות את הרבים.

חנינא בני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד