ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
התייחס לשיחות הרפורמה

בני גנץ: "המשבר היחיד בתקציב, הוא זה שייווצר בכלכלה שלנו"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם בכנסת הרצליה והתייחס בין היתר לשיחות בבית הנשיא ואמר: "אני מקווה שנוכל להתקדם בתקופה הקרובה להסכמות". גנץ התייחס גם להעברת התקציב ואמר: "הממשלה הנוכחית פועלת לפי סדרי עדיפויות פוליטיים רגעיים ולא לאומיים צופי פני עתיד"

בני גנץ: "המשבר היחיד בתקציב, הוא זה שייווצר בכלכלה שלנו"
בני גנץ בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ נאם היום (שני) בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן והתייחס בין היתר לשיחות בבית הנשיא ואמר: "במצב שבו אנחנו נמצאים, צריך קודם להגן על הדמוקרטיה הישראלית ומערכת המשפט שלה ולמנוע קרע בעם, פגיעה בכלכלה ובביטחון.

אני אומר כאן בצורה הברורה ביותר – מהעקרונות שהתוויתי, שקבענו במחנה הממלכתי, אין דרך חזרה. זאת בדגש על אי פוליטיזציה של מערכת המשפט.
אמרנו זאת לפני הכניסה לבית הנשיא, וזה מה שיהיה, יהא המחיר אשר יהיה", אמר.

גנץ הוסיף: "אני מקווה שנוכל להתקדם בתקופה הקרובה להסכמות, שיהיו הבסיס להמשך קידום חקיקה בהסכמה מלאה. זאת בדגש על ההבנה, שאם יהיו נושאים שעליהם לא נסכים, הם לא יקודמו בהמשך באופן חד צדדי כמו כל חקיקה בעלת השלכות על אופי המשטר.

אני מדגיש, שלצד העובדה שאני חושב שחיוני להחליף את הממשלה הרעה הזו, המחנה הממלכתי ואני נמשיך להושיט את היד בנושא ההסכמות על הדמוקרטיה. ואם נוכל ללחוץ את ידו של הצד השני, נעשה זאת בלי למצמץ. לשיקולים פוליטיים חשובים ככל שיהיו, לא יהיה מקום בהחלטה הגורלית הזו.

גנץ הבהיר: "לא אסכן את הדמוקרטיה הישראלית משיקולים פוליטיים".

גנץ התייחס בנוסף להעברת התקציב ואמר: "כפי שמשתקף בתקציב המדינה, הממשלה הנוכחית פועלת לפי סדרי עדיפויות פוליטיים רגעיים ולא לאומיים צופי פני עתיד. היא מנסה לשנות את ה-DNA הישראלי, ואת הנתיב שבו הלכנו מאז הקמתנו. אני אגלה לכם משהו – המשבר היחיד האמיתי בתקציב, הוא זה שייווצר בכלכלה שלנו, ולא בין החרדים או עוצמה יהודית למשרד האוצר".

גנץ הוסיף: "ההתנהלות הבלתי אחראית של הממשלה מכרסמת ביחסים שלנו עם ארצות הברית ובברית שמבוססת קודם כל על ערכים משותפים. מעל קיומו של צבא העם מרחף סימן שאלה. והחמור מכל – הדבר המשמעותי הראשון שהממשלה ביקשה לקדם במציאות כה מורכבת, הוא פגיעה אנושה במבנה המשטר שלנו, ובתעודת הזהות שלנו – במגילת העצמאות״.

בני גנץ הרפורמה המשפטית תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד