כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מידיעה חד משמעית"

השרה מהליכוד: "נתניהו יוזמן בקרוב לבית הלבן"

שרת המודיעין גילה גמליאל התייחסה לעיכוב בהזמנת ראש הממשלה לביקור מדיני בארה"ב וטענה כי הוא יוזמן בקרוב לבית הלבן 

השרה מהליכוד: "נתניהו יוזמן בקרוב לבית הלבן"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

שרת המודיעין גילה גמליאל התייחס היום (שני) לעיכוב בהזמנת ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן וטענה כי ראש הממשלה יוזמן בקרוב. גמליאל אמרה: "נתניהו יגיע בקרוב מאוד לוושינגטון, אני אומרת זאת מידיעה חד משמעית".

גם ‏שר החוץ ‎אלי כהן טען בסוף השבוע במהלך ריאיון לפגוש את העיתונות כי נתניהו יוזמן לבית הלבן. לדבריו, "לפני שבוע שוחחתי עם שר החוץ האמריקאי, נתניהו יוזמן לבית הלבן".

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ תקף את הממשלה וטען: "ההתנהלות הבלתי אחראית של הממשלה מכרסמת ביחסים שלנו עם ארצות הברית ובברית שמבוססת קודם כל על ערכים משותפים.

נזכיר כי בתחילת החודש, דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים כי לדעתו ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר בשלב כזה או אחר בוושינגטון.

עם זאת, קירבי הבהיר: "אין משהו בינתיים בלוח הזמנים". קירבי אמר את הדברים בתגובה להתבטאותו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי בראיון ל"ישראל היום" כי אם הנשיא ביידן לא יזמין את נתניהו לבית הלבן, ראש הממשלה יוזמן על ידו לקונגרס.

קירבי הוסיף כי הנשיא ביידן מאמין בערכים הדמוקרטיים המשותפים לישראל ולארה"ב ולכן הוא רוצה לראות שישראל מתקדמת עם הרפורמה המשפטית באופן שמשמר איזונים ובלמים ושזוכה להסכמה רחבה.

"זה נושא שהמנהיגים הישראלים צריכים לפתור ואנחנו מכבדים זאת, אבל אנחנו מקיימים איתם דיונים כנים על הנושא הזה", אמר קירבי.

גילה גמליאל ארה"ב בנימין נתניהו ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד